Länsdans på folkets hus Kristinehamn till Daggen & Co

Nu sitter jag här och försöker samla lite tankar kring de senaste dagarna i mitt liv som varit. Det har varit och hänt en hel del spännande saker. Vädret har visat sig på sin absolut bästa sida och solen har varit framme och värmt så otroligt mycket. Det har varit spännande och roliga dagar. Mycket som hänt och mycket trevligheter som man upplevt men annars har jag ju jobbat på om dagarna som vanligt. Det känns så härligt när man vaknar nu på morgonen och det är ljust ute att man kan gå ut på balkongen och lyssna till fågelkvitter och se att det är ljust och att våren är kommen.


Det gör livet så mycket enklare. Har idag varit i min farmors lägenhet och hjälpt mamma och städat det är så jobbigt så många minnen som kommer fram och saker som betyder så mycket. Är kanske fjantig men något jag ska ta är hennes köksklocka den betyder så mycket och är ett fint minne som jag har. Vet inte hur många gånger jag suttit och tittat på den då jag varit och hälsat på min farmor. Lägger ut lite kort bland annat på mina nyinköpta skor det var riktigt sköna.

Kristinehamn lite från ovan.Vackra små söta blommor.Vackra små söta blommorMina ny inköpta skor.
Jag saknar henne så otroligt mycket hon har alltid varit det stora stödet i mitt liv. När jag har varit ledsen eller deppig de jobbiga åren i skolan och gymnasiet vem har stöttat mig jo farmor hon har alltid varit en närvarande farmor som stöttat men samtidigt lärt mig så mycket. Tack för allt du finns alltid i mitt hjärta. Men jag är glad att jag har fått haft henne så länge i livet glad för allt jag fått nu finns de fina minnena kvar här. Det har varit en jobbig tid i livet men jag har haft och fått ett otroligt fint stöd av mina vänner ni vet vilka ni är.

Idag har det varit ett underbart skönt väder här i Kristinehamn har passat på att njutit lite på min balkong. Men även jobbat mycket med min nya hemsida som jag snart det jag har gjort hoppas kunna lägga ut på Internet sedan fylla på efter hand med mer sidor och bilder. På kvällen skulle jag till folkets hus med min tjejkompis som jag är kontaktperson och ledsagare åt på länsdans det är dans för de handikappade. Det är de roligaste danser man kan vara med om och åka på jag är ju ute mycket annars på dans men inget slår en länsdans. Den glädjen den värmen och dom applåderna går inte att uppleva någon annanstans vilken känsla som sätter sig så djupt i ens hjärta.


Nu var det nära och bra folkets hus här i Kristinehamn dom som skulle spela hete Daggen & Co ett dansband här ifrån Värmland. Daggen i spetsen är en kille som lirat i många år bland annat i Keith Elwins sedan i Erik Lihms orkester. Men nu är det egna orkestern Daggen & Co som gäller fyra grabbar från Värmland som slagit sig ihop. Det lät mycket bra om orkestern vid första lyssningen då man hörde de första danserna under kvällen. Var uppe och buggade en hel del med min kompis många tror att det är svårt att bugga då hon sitter i rullstol. Men nej då allt handlar om träning och åter träning det är så vansinnigt roligt.

Daggen & CoDaggen & Co spelar på länsdansen i Kristinehamn.Daggen & CoHär sjungs och spelas det flitigt.
Dag Daggen & Co spelar upp till dans.Daggen själv.Daggen & Co

Träffade många brukare från mitt arbete vilket också var trevligt. Och en massa andra personer som man känner igen det är så glädjande för här träffas alla och trivs så tillsammans. Sedan en bit in på kvällen är det dags för fika och inget slår kaffe och ostsmörgås på en danskväll. Dansen fortsatte under hela kvällen fram tills klockan elva. Det dansades så det stod härliga till och jag var ganska varm så jag fick ta mig en paus mellan varven för att orka dansa hela kvällen. Det blir sammanfattningsvis en kanonkväll och en härlig stämning.


Blir annars en ganska lugn vecka som kommer. På onsdag händer något stort då får vi på jobbet besök av folk från Turkiet det ser jag fram emot. Turkiet vill in i EU och ska komma och se lite lära hur vi jobbar med brukare och handikappade här i Sverige. Kan inte säga så mycket om detta men det kommer bli en kanon fin dag. Ha det nu gott och sköt om er alla. Dags att ta en kopp kaffe här nu.


Kram från Mikael. Som vanligt bjuder jag er på två smakprov med Daggen & Co


Kommentera här: