En skön avkopplande helg med en lång skogspromenad idag!

Känns skönt att det åter blivit helg efter en veckas arbete så ska det bli skönt att få en helg hemma. Inte fara ut på någon dans utan bara vara och kunna slappa och jobba med hemsidan. Slutade jobbet i fredags vid halv tre skönt att gå hem ta helgen lite tidigare. Åkte till systemet och köpte lite öl med mig hem för denna helg tänkte jag bara vara hemma och slappa ingen dans eller något annat bara vara hemma i min lägenhet. I fredags morse då jag vaknade så gick jag och hämtade Kristinehamns posten som våran lokaltidning heter här i Kristinehamn. La mig i sängen och läste den och på sportsidorna var det med ett reportage från onsdagen då vi var nere och körde go-cart på stadsracet, och en stor bild på mig i tidningen då jag körde dubbelcart med en synskadad kille som heter Jimmy.

 En gammal fin bil som var med på stan som utställning under stadsracet.Go-cart.Vackra ekblad.

Kul att läsa det var mycket fint och bra skrivet av Oscar och bra reklam också att visa upp att ALLA kan köra oavsett funktionshinder eller eventuellt handikapp inget ska möta hinder. Ett bra reportage ska se om jag kan finna länken dit så ni som vill kan klicka in och läsa det. En fin dag tycker jag absolut och se glädjen hos alla. När vi kom in mot mål stod alla funktionärer och applåderade åt oss det värmde gott.  Blev mycket fina bilder som min bro tog tack Markus vad skulle jag göra utan dig du är den som betyder mest för mig.

 Vy mot Bergsjön.Blåklockor.Kantareller.

Färgade blad som jag fann på min skogspromenad.Jag har hittat lite kantareller.Lingon.

Hade och har haft en riktig skön slappar helg man behöver det ibland. Har varit onyttig och inte gjort något alls knappt. Druckit lite öl och lyssnat på en massa go dansbandsmusik vad vore mitt liv utan den musiken. Jobbat en hel del med min hemsida uppdaterat den med lite nya sidor och förhoppningsvis trevlig läsning. Idag (läs söndag) vaknade jag vid tio lite ovanligt för mig som brukar gå upp tidigt men skönt att sova ut. Bryggde på kaffe och konstaterade att det var fint väder men rejält blåsigt. Blev lite chattande och skrivande på msn med några vänner. Lite mer kaffe innan jag tog bilen på eftermiddagen och åkte ut destination skogen kallar jag det för. Skulle göra två saker dels leta och plocka kantareller och dels fotografera. Åkte till ett ställe som ligger en bit från Kristinehamn vid Bergsjön, Arvidstorp hette ställe som jag åkte till. Stannade bilen efter vägen och skulle ta lite kort men går av någon anledning ett par meter bakom bilen och där uppenbarar sig ett hav av gult. Kantareller och dom var inte små bara att hämta en påse i bilen och börja plocka.

 

Gick in sedan på en mycket lång skön skogspromenad det ger så kraft och frid åt sinnet att vandra runt i skogen och lyssna till fågelsång och andra ljud som man kan höra. Gick och små sjöng i mina egna tankar då jag stötte på ett gammalt hus som hade rasat ihop tog lite coola bilder där och fann mer svamp. Vilken lycka förra gången jag var ute så hittade jag typ fem stycken på två timmar. Men idag var desto mer tur för min del med svampplockningen. Hittade också en hel del fina motiv och objekt som fastnade i min kamera. Åkte sedan hemåt och stannade till för att som vanligt handla lite mat. Brukar varje söndag handla för hela veckan se till så jag får matlådan med till jobbet. Lite pyssel hemma och ett varmt bad ska jag ta innan det blir soffan och kolla på någon film eller lite tv innan sängen kallar på uppmärksamheten. Och snart är det dags för en ny arbetsvecka vilket jag ser fram emot. Må så gott alla blogg läsare och sköt om er.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: