Jobbig mycket tuff fredag, en fin lördag.

Flagga vajar på halv stång.


God eftermiddag sitter här hemma med en god nybryggd kopp kaffe och njuter av denna underbart fina februari dag som vi har idag här i Kristinehamn. Samlar tankarna från gårdagen det var en jobbig dag på många sätt. Det är aldrig kul att gå på en begravning det är något svårt och jobbigt som man måste ta sig igenom och jag är ju en väldigt känslig kille då det kommer till sådana här lägen.

Vaknade av att solen värmde så gott mot min balkong vilken dag en fin solig dag så ljus och vacker. Ett fint avslut och ett fint minne tänkte jag direkt då jag skulle följa en nära anhörig till sista vilan. Solen sken på en klarblå himmel och en fågels sågs flyga från en gren till en annan.


Tände ett ljus på bordet och tog mig en kopp kaffe allt var så tyst och lugnt inga ljud hördes hur mycket jag än lyssnade. Det var så rogivande och fint att sitta i ensamheten med en kopp kaffe till tonerna av Ingemar Nordströms saxofon. Har en så fin skiva med honom i "Fädernas kyrka" heter den. Bara lugna fina låtar instrumentala och hans fina saxofon spel. Tog en skön dusch sedan var det dags att byta om förbereda sig för kyrkan nu märker man vad nära stundens allvar är. Detta kommer gå bra och du kommer klara detta var några av de ord jag fått från mina vänner.


Kom så till kyrkan då blir man påmind och allvaret i stunden det började så fint med en psalm och prästen pratade lite sedan fick vi gå fram och lägga en blomma på kistan. Allt avslutades med att dom spelade Björn Skifs "Håll mitt hjärta" Då brast allt för mig gud så jag grät då det är en av de vackraste melodier jag hört. Lite samling efteråt och kaffe innan vi åkte hem för lite samvaro och mat. Det blev en fin minnesvärd dag som jag kommer för evigt att minnas med mycket ljus och värme.


Idag lördag var jag och tittade på blommorna från begravningen innan det blev en tur till Maxi för att handla lite. Skulle köpa mig nya skor och lite mat mina skor håller på att gå sönder totalt men har haft dom så länge och de är så sköna att gå i. Så det var med mycket sorg jag provade nya skor. Men se jag fann ett par svarta som var nästa likadana som de jag redan har så jag vart lite lyckligare då.

Mina nya skor.


Jag och shoppa eller handla funkar inte så bra tillsammans. Men ibland måste man ha lite nya grejer och Maxi har så mycket att erbjuda. Åkte sedan ut med min bror och fotograferade en del tog så fina kort i härliga vinterlandskap. Man får passa på då vädret är bra och vackert. Kanske blir en tur ut med min bil i morgon med och fota en del.


Nu blir det lite vila innan det är dags att duscha sedan byta om ikväll och åka till Forshaga med min bror på dans det är Fernandoz som spelar. Hoppas på en trevlig kväll som alltid då vi åker till Forshaga. Mer om det skriver jag om nästa gång ska gå ut en stund på min balkong njuta och ta en kopp kaffe till.


Hej svejs från Mikael.

Kommentera här: