Logdans med Claes Lövgrens Upperudslogen Molkom Värmland!

Först vill jag göra lite reklam ge en hjälpande hand. Varje år vid dansbandsveckan uppe i Malung så har dom även på söndagen Gildklavegalan dansbandesn egen oscarsgala. Där delas det ut priser i olika kategorier. Och i kategorin " Årets gitarrist " Så är Nicke eller Nils - Ivar Fredriksson från Claes Lövgrens nominerad. Jag hoppas verkligen ahn sak få guldklaven för det finns ingen annan dansbandsmusiker som förtjänar den emr än han. Nicke är alltid så ödmjuk, lugn vänlig och bjuder på ett och annat skämt. Sedan spelar han gitarr på ett underbart sätt han är så mån om alla i sin omgivning han kan konsten att spela och bjuda på sig själv. 

Ringer ni detta nummer och lägger en röst på Nicke så röstar ni INTE bara på han utan ni hjälper också radiohjälpen " Världens barn " så detta nummer nedan är det nummer ni ska ringa de närmsta veckorna. Heja, heja Nicke. Ska kolla upp hur länge man kan rösta. 

Rösta på Nicke.

Vaknade till framåt lunchtid i min säng av att solen sken in och det var jäkligt varmt under mitt täcke. Steg upp och kände direkt att mitt huvud var på en annan planet ha, ha. Det märks att man inte är tjugo år längre och orkar med att vara ute som man var då. Dagen flöt på ganska lugnt pysslade lite här hemma och plockade rensade upp med mina cd skivor. Man har ju köpt samlat på sig en del genom åren. Denna dag skulle bli så underbar för på kvällen var det Molkom Upperudslogen som gällde och logdans med Claes Lövgrens.


Detta var en kväll jag så länge sett fram emot. Det är en av sommarens absoluta höjdpunkter. Satt och lyssnade på musik gjorde lite nya sidor till min nya hemsida som jag äntligen har öppnat. Det känns så kul att åter vara på banan för det är verkligen många som saknat och frågat efter min hemsida och det är ju kul att höra. Satt sen på balkongen och försökte få lite färg på min annars så vita kropp. Lunch som bestod att pytt i panna MUMS. Vila och en dusch innan det var dags att plocka fram kläderna för kvällen och sedan åka hem hämta min broder.

Så här vackert är det vid Upperudslogen.Upperudslogen.Olle basar med den äran.Nicke lirar gitarr.

Så var man på det igen och iväg ut på ännu en danskväll. Vi stannade till vid den fina kyrkan i Väse och fotograferade lite bilder innan vi for vidare med adress Upperudslogen. När vi kom fram hade det redan kommit en hel del bilar och husvagnar, husbilar stod också parkerade utanför logen. Bytte om till min skjorta och tog lite kort runt omkring logen innan vi betalade entrén och gick in. Förstod att det ikväll skulle bli mycket folk men det är alltid trevligt sedan är Claes Lövgrens ett utav de största populäraste dansbanden i Sverige. Dom har verkligen förtjänat sin position och spelat sig till sin publik och den plats där dom idag står. Hälsade på grabbarna innan dom skulle börja spela och bytta några ord. Prick klockan nio så räknar Andy in till kvällens första dans och snabbt så fylls dansgolvet av dansande par. En lugn dans blir inledningen på vad som ska komma bli en kanonkväll. Men så är det alltid vid Upperudslogen men med detta väder och denna orkester så kan det inte bli fel. Då och då tar Joacim ton med sin saxofon och blåser så vackra ljuvliga toner. Claes är en sångare som hör till en av de bästa inom dansbandsgrenen med sin djupa varma stämma och sitt personliga varma ödmjuka leende så får han vem som helst på knä.


Han skuttar runt showar och verkligen bjuder på sig själv tillsammans med dom andra grabbarna i orkester. Andy bakom trummorna tar också ton ett par gånger under kvällen. Bland annat så sjunger han den mycket populära låten "främling" som jag tror nästan alla dansband har på sin repa. Det dansades så flitigt under hela kvällen och applåderna var starka och många till Claes Lövgrens. Säger bara vilken kväll jag var som ett barn på julafton man dreglar över alla dessa underbara låtar dom spelade. Detta är Sverige och sommaren när den är som allra bäst Claes Lövgrens hör till ett utav mina största favoriter bland dansbanden.

Claes Lövgren själv.Claes busar och skojar.Upperudslogen.Jag hade en gång ett dragspel.

Gammaldans innan paus som vanligt efter det skulle vi gå och fika. Men, men fikat stod kvar hemma tur att mor och far var med så jag fick lite av dom. Det smakar som alltid gott med kaffe och smörgås ute i det fria. Sean fortsatte kvällen i 1,5 timmar till. Klockan ett var det tack och god natt extranummer JAVISST vi ÄR i VÄRMLAND. Vi stannade kvar medan dom packade ihop och snackade lite med grabbarna vilken kanonkväll. Stort tack Lövgrens för det nio bjöd på detta var det allra bästa med hela denna sommar. mer om denna kvällen kommer på min nya hemsida håll utkik.


Nu ska jag gå ut i det fina vädret och njuta av solen.


Fridens Mikael.

Kommentera här: