Danskväll med Hedins i Forshaga Folkets hus, Vart är våren?

Sitter här med en kopp kaffe och bara njuter här hemma. Skriver med min vän Kicki på msn alltid kul att skriva med henne för hon ger så mycket glädje och hon är en av mina finaste vänner, det är henne jag gör diktboken till. Känns som en underbar dag och speciellt med tanke på det väder som är här just nu i Kristinehamn regn och snöslask. Det är inte direkt så man jublar utan man blir lite lätt deppig av vädret.


Det är inte utan att man tok längtar till våren nu den får gärna komma på en gång hit. Känns så onödigt detta väder och all snö den kommer ändå inte ligga kvar på marken.  JAG VILL HA VÅR NU tack hi, hi men den kommer då den kommer. Är så duktig här nu håller på att när jag detta skriver att städa hela min lägenhet det behövs göras ibland har skakat mattorna dammsugit, torkat golv och städat mitt badrum så det ska se lite bättre och fräschare ut. Har också hunnit ner till tvättstugan med en hög tvätt. Vad duktig jag är och jag ÄR kille och kan göra två saker samtidigt det ni.

Conny Hedins lirar i Forshaga.Lasse spelar gitarr och sjunger.En glad och lycklig Arne Bakken.
Lasse spelar gitarr så vackert så fint.Textpärmen.Hedins.

Har tagit en paus i städandet för att skriva lite mera i bloggen här. Det är skitkul att skriva blogg man får ut sina inre känslor och tankar på ett helt annat sätt nu. Igår kväll åkte jag och min bror Markus till Forshaga folkets hus på dans där spelade Hedins från Ängelholm. Det skulle bli mycket kul att träffa grabbarna igen och Arnes Maria med. Arne Bakken heter han som är sångare i Hedins och han har hjälpt oss ganska mycket på Dansbandsdax med diverse saker.


Såg fram emot denna kväll väldigt mycket då jag höll på hemma med att välja skjorta och kläder för kvällen. Vill ju se proper och fin ut tog mina svarta kostym byxor sedan en nyköpt mörklila och svart randig fin skjorta. Putsade skorna sedan bar det av hemåt för att hämta min käre broder innan vi kunde åka iväg mot Forshaga och kvällens dans där.


Det var en fin väg att köra på trots allt snöande så kändes vägen fin och bar men lika bra att ta det försiktigt. Det gör jag alltid då jag kör bil ser till att vara ordentligt utvilad. Kom fram 20.40 så det var perfekt parkerade och betalade entrén till Inge i kassan då var man på det igen. Hälsade på grabbarna i Hedins innan dom skulle äntrade scenen och börja spela.

Arne med sitt dragspel.Conny ser så nöjd och glad ut att spela i Forshaga.Robin bakom trummorna.
Arne och hans dragspel.Forshaga folkets hus.Danspubliken.

Prick klockan nio så räknade trummisen Robin in till kvällens första dans "Senorita" var första låten och dansen ut. Snabbt fylldes golvet av danssugna värmlänningar som kommit dit denna kväll för att dansa till Hedins. En lugn dans brukar man alltid börja en danskväll med sedan en lite snabbare så håller man i regel på hela kvällen. Det fylldes på ned folk allt eftersom kvällen gick men de flesta är där klockan nio på dansen börjar. Det var många välkända låtar som Hedins bjöd på och Thorleifs låt kom "Skicka mig ett vykort" och deras senaste singel "Glöm ej bort" Den är så otroligt fin skriven av Åsa karlström och Mats Larsson.

Oj så här skulle du inte göra.Robin och Arne.Arne var lite trött efter dansen.

Det dansades det kramades och buggades så det stod härliga till. Nu var klockan slagen för lite fika smakar alltid gott med kaffe och smörgås då man är på dans. Det slank ner en bulle med dom såg så inbjudande ut att vilja ätas upp. Gick upp igen och väntade på att dom skulle börja spela igen vilket dom snart gjorde. Tyvärr går klockan så fort då man har det trevligt och är på dans så den bara springer iväg så är den ett och det börjar bli dags att runda av dansen.


Vi stannade kvar efteråt och snackade med grabbarna då fick man också se baksidan med att vara en dansbandsmusiker och spela i ett dansband. Allt slit med att packa rodda ihop all utrustning och var sak ska på sin plats så man hittar det nästa gång man ska packa upp allt men detta har dom gjort så många gånger. Man börjar få rutin och bli van detta när så allt var färdigpackat tackade jag och min bror för oss. Tack Hedins för en kanontrevlig kväll och tack för dom fina tröjorna de ska bäras med glädje. Nästa dans i Forshaga för våran del blir långfredagen då Claes Lövgrens spelar där men innan dess tänkte jag hinna med att lyssna på Shake här på folkets hus nästa söndag de var med i dansbandskampen och tävlade. P:s kan avslöjas att en viss dansbandsmusiker blivit våldsam och stampat så hårt att han stampade igenom scengolvet dansbandsmusiker dom kan dom med.


Nu skall jag återgå ner till tvättstugan och ta reda på tvätten sedan ta mig en skön kvällspromenad vilket jag ser fram emot då solen tittat fram och det är ganska skönt väder ute. Då får man passa på att gå ut och gå men kommer åter snart och skriver klart detta.  Nu är jag åter hemma efter en ganska lång mycket skön promenad vilket kändes otroligt skönt man piggnar till. Kameran var självklart med vad skulle jag göra utan min kamera den är mitt allt. Nu är det dags att fixa lite kvällsmat här innan det blir lite pyssel och sedan klockan tio ska jag som vanligt sända Nattsudd på Dansbandsdax då får ni gärna lyssna vill ni lyssna då jag sänder så sänder jag söndagskväll 22-23, måndag 22-00, tisdagskväll 22-23. Lägger in lite bilder som jag tog nu ikväll på min kvälls promenad.
Tvättmaskinerna i tvättstugan.Gatuskyltar.En fin kvällsvy.
En snigel detta kanske är ett vårtecken.Vacker vy.Solnedgången.
Solnedgång.Solnedgång.Jag ville vara med på ett hörn också.

Sköt om er alla ha en fin vecka kramar från Mikael Så här trevligt var det på Hedins

Kommentera här: