Teater på jobbet, Karlskoga!

Nu sitter jag här och tänkte försöka samla tankarna som varit denna vecka till något positivt och något jag kommer ihåg. Det har varit en händelserik vecka med många trevliga saker som hänt och saker man fått uppleva för första gången i ens liv. Det som mest etsar sig och sätter sig fast i mitt huvud var onsdagen då vi åkte till Karlstad med en brukare från mitt jobb för hon skulle få  hälsa på sin skola som hon gått på.


Vi kom dit vid halv tio och hittade rätt direkt inne på skolan var vi skulle gå och vem vi skulle träffa av lärarna där. Började först med lite fika och jag var generös och gav dom hela åtta kronor i dricks för det går till något fint. Det är funktionshindrade och handikappade som driver cafét där vi fikade. Dagens goda gärning vad gjord sedan fick vi följa med på teater då dom tränade för "de tre musketörerna" Som dom ska sätta upp. Det var verkligen gripande och fint att se vad duktiga alla är. Har skrivit om detta tidigare men ville skriva lite mer om det.


Nu var det så dags för teater på mitt arbete som brukarna hade gjort tillsammans med en tjej som är hos oss och arbetar nu. Vi fikade först vid kvart över nio alltid gott med en kopp kaffe. Efter det bänkade vi oss för vad som skulle komma att bli en helt otrolig föreställning alla vi personalen var med på ett hörn i teatern. Dom hade gjort mig så himla bra med kepsen och kameran för jag älskar ju att fotografera. Sedan att jag ibland brukar somna till ha, ha och att jag gillar dansbandsmusik klockrent verkligen rörande och fint att titta på. Dom är SÅ duktiga alla.


Idag lördag vaknade jag ganska pigg och utvilad kändes skönt att det var helg och att man var ledig. Började med lite frukost och en kopp kaffe innan mamma ringde och pratade med mig om biljetterna. För er som inte vet det ska jag åka till Karlstad den 2:a maj och se på Christer Sjögren som är min stora idol. Han firar ju i år 40 år som artist kommer bli en trevlig kväll är jag övertygad om. Han har haft en lång framgångsrik karriär. Lite strul med att hämta ut biljetterna men det har nu löst sig.  Åkte till Karlskoga med moder och broder för att shoppa lite vilket var trevligt hittade en hel del bra saker till min lägenhet som jag behövde. Har en affär som jag brukar handla i varje gång jag åker dit.

Karlskoga

En kort sväng på stan innan det åter bar hemåt för lite mat och vila. Ikväll bär det av till Forshaga folkets hus igen på dans med broder det är Hedins som spelar och det ser jag verkligen fram emot. Kul att träffa Arne och grabbarna igen få tacka för all hjälp jag fick till Dansbandsdax då jag sände mitt program där om Hedins och Bob Stevens. Nu blir det en kopp kaffe sedan lite vila innan duschen kallar på uppmärksamheten och det är dags för det svåraste välja kläder till kvällen eller rättare sagt skjorta. Men det ska lösa sig hoppas jag. Ha en fin kväll och sköt om er alla.


Kram från Mikael.




Kommentarer:

1 Kicki Magnusson:

Wow otroligt fina bilder du har i alla fina blogg inlägg riktigt riktigt underbara..=)

2 Mikael Redman:

Tack Kicki kul att du tycker om mina bilder så mycket. Du ska allt få en skiva med kort på tagna av mig. Sköt om dig kram från Mikael.

Kommentera här: