Planterat blommor på min balkong!

Så har jag rest iväg med bilen till affären för att inhandla lite käk och blommor till min balkong. Kom på att det är trevligare att se på en blomma än en vit tom blomlåda. For direkt efter arbetsdagens slut hem och hivade in moderskapet i bilen hon ville ha lite mat hon med för hon har inget körkort.

Reste ut på vägen och pinade iväg till affären för att inhandla lite grönsaker eller blommor att trycka dit på balkongen. Så det ser lite piffigt och hemtrevligt ut. Kan hända att någon snubblar in på en kopp kaffe nåndag. Sedan måste man vattna blommorna de dricker på tok för mycket värre än vad en annan dricker. Köpte en gång en blomma vid namn flitiga Lisa herregud den skulle ha vatten jämnt. Tagetes och Penseér köpte jag dessa blommor kan man nog inte misslyckas med. Hivade med lite käk i korgen så man ej behöver svälta körv och körvbröd tänkte grilla korv hemma men kom på att jag inte har någon grill smart va. Får ta en tur ut i skogen och göra en brasa så jag kan få i mig körven. Tog lite bilder som vanligt hade en riktigt trevlig kväll såg dessutom min chef komma cyklandes 19.46 med Aftobladet i cykelkorgen och ett svart paraply på pakethållaren.

Fridens Mikael.
Här börjar jag min plantering.Nu har blommorna kommit på plats med.Jag är i tagen med att plantera blommor.
Jag ser knäpp ut.Jag planterar blommor.Nu är det klart med blommorna.

Kommentera här: