1:a advent!

Måste först börja med att såga ett stort GRATTIS till Torgny Melins som fick sin första guldstjärna i dansbandskampen i lördags. Men gud vad spännande det var alla var så extremt duktiga men så är det ju en bit in i programmet så kraven och kvalitén ska ju vara högre. Tror att det som Torgny Melins gör och levererar har gått hem hos svenska folket. Sedan att du spelar med glädje, från hjärtat och 100% live med. Dom kör allt live och det fick dom extra beröm av från två av medlemmarna i The Poodels som var gäst jury i lördagens program. Lite kritik från jury fick dom men vad spelar det för roll då folket röstar och svenska folket har väl inte fel eller?

Och det viktigaste återigen så röstade jag på dom för cirka 200 kronor och tänk vad förhoppningsvis mycket glädje världens barn kan få av mitt lilla bidrag.

 

Det känns absolut inte som 1.a advent eller som någon julstämning över huvud taget här i Kristinehamn. Kanske just för att det idag denna söndag är plus grader ute och det duggregnar. Jul känslan känns så himla långt bort fast vi snart ändå är där det nu mindre än en månad kvar till julafton. Känns som julen har blivit en tid då man stressar så innan man ska kuta in i den affären ut och in i nästa i ett racer tempo. Personligen är jag absolut ingen vän alls av det där att gå i affärer och titta. Det är ett ont måste och jag gör det av en enda anledning att finna och köpa dom där jäkla klapparna som man måste varje år. Men, men nu är vi där och man får gilla läget tjejen jag är kontaktperson och ledsagare åt ringde mig och frågade vad jag gjorde. Hon ville ut på skyltsöndagen och titta så jag hämtade henne och rullade ut henne vid två snåret destination stan. Mötte upp mamma och broder där sedan gick vi till torget och tittade på årets lucia kandidater och visst var dom fina flickorna. Hade redan bestämt mig för vem jag skulle lägga min röst på.


1:a advent.1:a advent.Lucia kandidaterna.

Gran på torget.1:a advent.Brandbilen.
Jag på stan.

 

Gick sedan ner på stan och kollade runt i affärer och hade allmänt trevligt och mysigt tillsammans. Det enda som saknades var snön. Men trevligt var det och man träffade så mycket folk som man kände så det blev att stanna och snacka en hel del. Gick runt lite i affärer och tittade men hittade inget att köpa. Gick in på Café paus för att fika och det kändes gott med en kopp kaffe och en smörgås. Efter denna fikastund var vi alla nöjda och belåtna med eftermiddagen så vi började gå hemåt. Det blev en fin och trevlig eftermiddag på stan. Nu ligger en ny arbetsvecka framför och det ska bli trevligt och kul det är del saker som händer men det återkommer jag till i ett annat inlägg. Min hemsida har blivit lite vilande med uppdateringar men det beror inte på slöhet eller att jag inte orkat det beror helt på all fokusering på teatern. Önskar alla läsare en fin vecka.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: