Lyckad teaterföreställning!

Sitter här dagen efter med en god kopp nybryggd kaffe och försöker samla alla tankar och intryck från gårdagskvällen. Man är upp i ett riktigt lyckorus efter föreställningen succé kan väl knappats vara fegt att använda eller underbart ja orden och uttrycken är många man kan använda efter en sådan föreställning. Lite nerver fanns det givetvis med och det måste det göra för det vore konstigt annars. Vi har träffats varit på olika ställen och repeterat och gått igenom scen för scen. Och jag kan lugnt konstatera att detta hade aldrig blivit så bra om inte varit för min arbetskamrat Inka som hållit i allting. Hon har lärt ut så otroligt mycket och man har fått tänka till lite själv också på samma gång.

 teater.Jag.Jag är redo.

De olika dagliga verksamheterna inom kommunen hade hjälpt till och gjort saker till teatern. För att spela teater krävs det mycket jobb och slit bakom för att få ihop allt. Det ska vara dekor och olika bakgrunder i olika scener. Det gäller att vara skärpt och koncentrerad veta vad man ska byta om till vad man sak ha på sig i just den scenen. Jag måste vara ödmjuk och säga att det gick skapligt man får vara nöjd. Och när vi höll på att packa in allt i aulan på KPS (Kristinehamns folkhögskola) Så lände jag ett ord i magen ”Längtan” att få komma igång. Sedan börjar klockan dra sig mot sex då föreställningen skulle börja och publiken kom det verkade som det aldrig skulle ta slut med folk det värmde lite extra. En, två tre. Maria som arbetar på KPS hälsade alla välkomna och berättade lite kort om KPS och sedan hälsade Inka alla välkomna. Som vanligt fick vi vänta innan vi kunde börja spela och han som var sen var Lasse men när han så väl kom fick han en stor ovation och applåd från publiken.


Publiken.Teater.Jag med en blomma efter avslutad föreställning. 

Det var bara i en scen som jag inte var med annars så var jag med på ett eller annat sätt i alla andra scener. Men detta har varit riktigt kul att få göra och framförallt få spela detta med så underbara duktiga människor. Och en sak som jag också tänkt på bara för man har ett funktionshinder eller handikapp så ska det aldrig möta ett hinder i livet att våga prova på nya saker. Detta har varit så förbaskat roligt att göra tillsammans det har varit många goda skratt då vi repat. Sedan få till och få ihop detta så bra som det blev. Jag var så fokuserad och laddad så jag glömde bort vilka som var där och tittade. Mamma berättade efteråt så många som jag känner som hade varit där och tittat på föreställningen. Sånt värmer och kul att se så mycket folk som var där och höra så mycket positiva kommentarer efteråt. Nu får man suga på denna karamell och ladda om för nästa föreställning som också blir den sista. Hur som helst har det varit väldigt roligt att få genomföra, repa och träna. Ett stort tack till alla som gjorde detta möjligt ingen nämnd ingen glömd. Och en av de roligaste scenerna är den då jag kommer in med en klädkasse i handen och ser mig omkring. Sedan går jag in i templet och stöter där på en galen indisk präst Som slår mig och snor mina skor. Kan säga att prästen är min arbetskamrat Ingela och när vi repade hade vi väldigt roligt och kul. Sedan får jag dricka vin men bara på låtsas och bli lite på lyset. Har valt ut några bilder från teatern men mest bilder på mig då jag inte hur som helst vill lägga ut bilder på andra människor i min blogg hur som helst för detta är lite speciellt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: