Teater "Jorden runt på 80 dagar"

Jag har varit lite hyss, hyss om detta tidigare i bloggen min och inte velat läcka ut för mycket. Men nu kan jag avslöja att jag i morgon kväll fredag (Läs torsdag) Ska vara med och spela en av huvudrollerna i en teater som heter ”Jorden runt på 80 dagar”. Vi kommer vara ganska många som spelar 22 brukare och tre personal. Vi har hållit på ganska lång tid med att repetera och träna de olika scenerna sedan fixat fram allt material så som kläder och tillverkat saker som ska vara med i teatern. Lägger in en rolig bild jag tagit på mig själv då jag tränar teater.

Jag. 

Detta är något nytt för mig jag har aldrig tidigare spelat teater men ser fram emot det. Detta ska bli en ny utmaning för min del. Det svåraste är nog att hålla koll på när jag ska göra olika saker på scenen komma ihåg då jag ska gå eller röra mig. Men tror att då man väl är igång så släpper allt. Vi alla har haft så roligt då vi tränat och repeterat det har varit många roliga skratt. Detta är också fantastiskt på ett sätt också att ALLA kan vara med oavsett om man har ett funktionshinder eller handikapp så kan alla delta och vara med och spela i teatern. Bara för man har ett funktionshinder så ska det aldrig möta hinder.

 

Affisch.

Fridens Mikael.

Kommentera här: