Alla helgons dag!

Idag är dag så långt bort från allt en dag då man kommer varandra nära då man kan känna varandras kroppar så nära varandras. Man kan höra den andres hjärtslag och hur den andas emot din kropp där man står hand i hand med ett ljus i sin hand och en krans i den andra. Idag är en dag då vi tänker extra mycket tillbaka på de som inte längre finns ibland oss, vi tänker på de nära och kära som lämnar våra liv. Vi tänker på de som lämnat jorden dom som vi så mycket tyckte om.

 LjusLjus.

Idag sänder jag min blick och mina innersta tankar upp till himlen till min kära älskade farmor som lämnade oss i år. Tomheten efter dig är så stor att den inte går att beskriva i ord. Du har alltid funnits där och varit en närvarande farmor du har hjälpt och stöttat mig i precis allt. I dig fick jag den finaste farmor man kunde få. Kommer alltid att minnas dig. Du var den som alltid fanns då man behövde stöd eller få en tröst när gråten tagit överhand. Vi alla har nog någon person i våra liv som betyder och som vi känner en stark tro till en person i familjen eller en nära anhörig som på ett eller något sätt betyder.

 

Så idag går vi till kyrkogården och tänder ett ljus för att hedra och även minnas de som inte längre finns i vår gemenskap på jorden. Men det är inte bara min farmor jag tänker på utan min mormor nu får ni mötas där uppe och skvallra och prata om allt. Tacksamheten är så stor över att få ha en sådan person så länge i mitt liv. Denna helg och framförallt dag blir en dag att minnas de som inte längre finns ibland oss. Vill säga ett stort varmt ödmjukt tack för allt du gav mig och för att du även var min allra finaste vän och bästa kamrat. Avslutar med en fin dikt som jag skrivit själv + en låt som vi spelade som avslutning på min farmors begravning Björn Skifs ”Håll mitt hjärta” Framförandet och texten får tala för sig själv TACK Björn för du gav jorden denna melodi.

 

Ljus.

Till farmor

 

Önskar att jag kunde vrida tiden tillbaka och att du en dag kommer tillbaka

och står där utanför min dörr. Mina blick och mina ögon höjer jag mot himlen

för att se om du kan se mig. Jag tror att du sitter där på ett litet moln och ser

ner på mig. Saknaden efter dig smärtar och gör så ont inom mig. Det går inte

en dag utan att jag tänker på dig för du finns alltid i mitt hjärta du finns alltid

i mitt liv.

 

Du var alltid en närvarande farmor som alltid fanns då jag behövde dig. Du

lärde mig så mycket kloka saker att vi alla är olika men lika värda. Men så en

dag så plötsligt tystnade ditt skratt och ditt leende försvann. Du log en sista

gång emot mig du tog ett sista andetag och vinkade sorgset farväl och slöt

ögonen i en evighets sömn. Jag satt med mina bara händer i mitt ansikte och

höll för mina gråtande ögonen. Till dig farmor vill jag säga ett evighets tack för

den farmor jag i dig fick och för allt du gav mig för allt vackra ljus du spred

på jorden.

 

2009-10-13 Mikael.

Kommentarer:

1 Kicki Magnusson:

Alltid lika toppen blogg..Underbart att läsa...

Kommentera här: