Vaccinations spruta mot svininfluensan!

Nämner man ordet spruta för mig så blir jag så nervös och rädd. Jag är helt uppriktig och ärlig nu när jag talar om att jag är livrädd eller rädd för att ta en spruta men så har det alltid varit för mig. Så det var inte med någon direkt förtjusning som jag mottog beskedet att vi skulle få spruta mot svininfluensan. Men jag har ett ansvar och kan inte bara tänka på mig själv. Jag har ett ansvar emot och då jag jobbar med människor om dagarna och ett ansvar emot brukarna på mitt arbete. Det var bara att snällt säga ja då min chef ringde och frågade om jag ville ta sprutan. Sedan är det viktigt också så man inte blir sjuk eller att något allvarligt händer.

Järnvägsparken.En kväll utanför mitt hus.Från ett fönster.

Taget från min balkong.Fin höstbild.Ett fruset löv. 

Men igår eftermiddag hade vi personalmöte på jobbet och då kände jag mig pigg och frisk. Kom sedan hem och då ville inte benen bära mig så jag ramlade ihop på sängen och kom inte upp. Försökte gå upp men kroppen ville inte bära mig jag vart liggandes och sov hela kvällen hade inte ork till något var så matt i hela min kropp. Vaknade så i morse och kände allt annat än att åka till jobbet men stönig och envis så klarade jag av dagen och nu sitter jag hemma här och tar det lugnt. Har blivit lite piggare och bättre i kroppen så jag tror mig kunna gå till jobbet i morgon som vanligt. Sedan är det fredag också och fredagarna på jobbet brukar alltid vara trevliga.

 

Sitter här och tänker tillbaka lite på livet och på en sådan go dröm jag hade i natt. Drömde att jag var ute och åkte buss med Olle Fredriksson som spelar bas i Claes Lövgrens han satt och skojade medan han körde bussen mot Volvo här i Kristinehamn. Där skulle det vara ett seminarium eller forum med en massa olika dansband. Vi kommer dit byter om och utanför står Matz Bladhs turnébuss dom skulle spela där. In kom vi och alla bilarna var borta där nere i bil hallen var det scener och på en spelade Streaplers för fullt. Sedan bara försvann Olle han hade tagit bussen och åkt utan mig så jag fick gå iväg och leta efter tåget som skulle ta mig bort. En konstig dröm ha, ha som jag hade men kommer je ihåg dom andra som spelade på forumet. Mina kläder försvann i hans buss som han åkte iväg med. Och då jag ringde han på mobilen så skrattade han bara åt mig. Vilka konstiga men även roliga drömmar man kan ha ibland. Nu är det fredag i morgon och då ska jag bara ta det lugnt får se vad jag hittar på i helgen. Har inte planerat något direkt det är gravsmyckningsdagen och då ska jag till kyrkogården och tända ljus sedan kanske en tur till kyrkan med. På söndag tänkte jag gå till folkets hus och lyssna på Wahlströms då dom kommer hit och spelar.

Lägger ut en bild på de fina ljusen som jag köpte..

Ljus.

 

Sköt om er fridens Mikael.

Kommentera här: