De é freda!

Så har det åter gått en vecka ännu en arbetsvecka och det känns som tiden bara susar fram i en raketfart. Man hinner inte blinka förrän det åter är fredag. Men detta har för mig varit en mycket trivsam och givande arbetsvecka där jag fått lära mig en hel del. Har man ett sådant arbete som jag har så lär man hela tiden och man lär också att aldrig ta något för givet. Känns som jag hamnat rätt i livet med val av vad jag vill göra/jobba med. Detta har givit mig som person och människa så otroligt mycket jag har fått så mycket mer kunskap och känner att jag växt som människa. Det är aldrig fel med en bredare och djupare kunskap. Håller nu på att lite på egen hand läsa på mer om olika diagnoser och funktionshinder för att på så sätt lära mig mera. Har börjat ett litet eget projektarbete att ta någon timme var dag att sätta mig ner och jobba lite på egen hand och läsa på mera.

Snö.Massor med snö.Vinter.

Snö.Snö.Snö. 

Måste också i denna skrivarstund sända ett STORT GRATTIS till lag Anette Norberg som försvarade sitt OS guld i curling från Turin. Vilket lag vilka underbara tjejer hamna i pressade lägen men ändå vända och sedan stå som slutsegrare överst på prispallen med guldmedaljen runt halsen. Man känner så starkt och så mycket för dessa tjejer sedan är curling i sig en mycket trevlig sport att titta på. Det är nog lite som skidskytte man tittade inte så mycket förut men när Sverige fick fram världsstjärnor då började alla intressera sig och titta. Många är lite medgångs som följer vindarna vartåt det blåser så går vi dit vi vill sticka in huvudet av nyfikenhet för att se om det är något som intresserar. Och då föds ett intresse att vilja lära och se mera. Anette är så enormt duktig att leda och plocka fram det bästa och hamnar dom i en svår situation under matchen så är hon så duktig på att lösa problemet. Nu ska det bli spännande att se och följa hur hon tänker angående fortsättningen men än en gång ett stort grattis till ett OS guld i curlingens hemland för i Canada är curling en stort sport.

Jag ska fika.Fika.Fika. 

De é freda och det är inte helt fel känns ganska skönt efter att man jobbat en hel vecka. Jag har en rutin att varje fredag brukar jag bada här hemma till tonerna från Thorleifs. Dom brukar jag alltid stätta på i min dvd spelare och lyssna på medan jag varvar ner slappnar av i hela kroppen i mitt badkar. Detta har följt mig i snart 3 års tid att jag göra denna ritual varje fredag men ibland kan jag rucka lite på det men som ofta så klockan fem så badar jag en bra start på helgen tycker jag. Tittade på Let´s dance och min favorit Molly Sandén klarade sig kvar en vecka till vilket gjorde mig mycket glad. Nu känns, syns och märks det att det inte är långt kvar till finalen det blir hårdare för varje vecka som går. Det är många som är grymt duktiga men det ska man vara om man överlevt och klarat sig kvar så här länge i tävlingen. Jag kommer fortsätta rösta på Molly varje fredag.

 

Lördag:

 

Vaknade i morse vid halv nio vilket kändes skönt var ju uppe i natt och tittade på den spännande curlingfinalen så man kom i säng lite sent. Men vad gör det då Sverige tog OS guld. Bryggde på lite kaffe och satte mig sedan och fyllde in travet och tipset så nu får man som alla andra lördagar hoppas på den där turen. Åkte sedan ner och köpte torkarblad till bilen då det ena gått sänder det är viktigt att ha en bra sikt så man ser då man kör bil. Sedan bar det ner till staden för att köpa tandkräm har hittat en på apoteket som är så god i smaken och frisk för mun och tänderna känner jag. Zendium cool mint heter den och den kan varmt rekommenderas. Blev efter denna lilla tur fika sugen så bilen styrdes mot ett nyöppnat Café som fått namnet ”Kometen” Det är b.l.a  en kille som jag känner som heter Jörgen som öppnat det. Riktigt trivsamt och mysigt var det och gott kaffe och en lite kaka eller bakverk med strössel på som var mycket gott. Det som också är bra är att allt bröd är själv bakat inget halvfabrikat här inte. Hit kommer jag tillbaka och fikar. Det är så mysigt då det är lördag att gå ut och ta en fika då man är på stan och gör sina små ärenden. Vill önska Jörgen och hans hmm som jag ej kommer på namnet på nu all lycka.

Fika.Fika.Kometen.

Tippa.Jag.Vinter. 

Så är det omstart i elitserien i ishockey och det ser inte så ljust ut för mitt favoritlag Södertälje. Men jag har inte gett upp hoppet än det gäller att ha full fokus på dom matcher som är kvar att spela och inte snegla på främst Timrås matcher och resultat. Optimist som man är så hoppas man ju att dom ska klara sig utan att behöva spela i en oviss kvalserie som ser ut att bli väldigt tuff och jämn. MEN man har ett stort hjärta för SSK som klappar så hårt och har gjort det i så många år nu. Sedan bär det av mot Forshaga folkets hus ikväll (Läs lördag) OM vädret tillåter på en förhoppningsvis trevlig danskväll med Stensons från Skåne. Minns förra året då dom spelade i Forshaga vilken kanonkväll det blev och ganska mycket folk. Nepp nu är det dags att förbereda och planera vad jag sak äta till lunch idag kanske skulle ha kollat mitt kylskåp eller frysen innan jag åkte till stan förut hihi. Bjuder på några bilder från mitt arbete för att visa hur mycket snö vi har där. Ha det gott alla läsare.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: