En egen dikt som jag skrivit "Känner för dig i smyg"

Har hållit på i några år med att fuska och skriva lite egna dikter och små texter det är en stunds skön avkoppling att få sitta ner och skriva av mig mina innersta tankar som jag har. Skrev nu i helgen en dikt som jag blev ganska nöjd med den säger så mycket den fick titeln "Känner för dig i smyg" handla rom hur man går omkring och inte vågar säga vad man innerst inne tänker och känner för en annan människa. det är lite så som jag är blyg av mig vågar inte säga till en tjej att jag tycker hon är fin eller att jag tycker om henne då låser det sig då kommer min blyghet in hihi. Bjuder med på en bild på mig själv där jag filosoferar och funderar kring en prästkrage.

KÄNNER FÖR DIG I SMYG

 

Som en ljummen sommarvind sveper du in i mitt liv en sommardag. Så blyg små sparkar med ena foten i gruset och blygsamt tittar jag ner i marken då jag ska försöka säga orden till dig som jag burit på så länge. Jag vågar inte säga vad jag känner för dig jag vågar inte visa hur mycket jag tycker om dig. Går för mig själv och känner för dig i smyg utan att du får veta något.

 

Blundar och vågar knappt se åt det håll där du är. Kommer jag någonsin få veta vad du känner och tänker om mig. Kommer jag få veta om du någonsin kommer tycka om mig för den jag är. Känner så för dig i smyg utan att våga säga ord utan att våga visa för dig. Det är som allt stannar vid en dröm där slutet kan bli hur som helst. Önskade att jag vågade visa och säga hur jag känner för dig och hur mycket jag älskar dig.

 

2010-06-26 Mikael Redman.

Jag.

Kommentarer:

1 issa:

Hej

Ville bara säga tack för den fina kommentaren du skrev till mej. Tack så hemskt mycket. Jag finner inga ord för att beskriva hur mycket den värmde. Det är otroligt skönt med några varma ord i denna kyliga värld.

Tack Mikael från Kristinehamn

Kommentera här: