Då har man bakat för första gången i sitt liv!

Idag var en mycket händelserik och spännande dag på mitt arbete. En brukare på jobbet ville baka så jag tänkte att det är nu eller aldrig. Jag må vara 35 år men har aldrig bakat i hela mitt liv men jag kollade upp vad vi behövde och styrde till affären för att handla. Väl tillbaka så satte vi igång och baka det var så himla skoj och trevligt. Vi hade mycket roligt tillsammans fast jag är ingen mästerbagare så fick jag tillslut efter mycket om och få men ihop något som liknade en deg. Rulla, knåda, knåda och in i ugnen sedan med det. Efter en stund tog jag ut plåten och se där var något på det inte det vackraste men det var mitt första bakverk i mitt liv.

Jag.Baka.Baka.

Baka.Baka.Baka. 

Vi slängde ihop en satts till då vi var på hugget. För vi skulle på skärtorsdagen få besök på jobbet av en massa dagisbarn så då valde vi att baka för dom. Det är en tradition vi gjort i några år ute på jobbet. Blev lite mera och vad vi bakade kanske jag ska tala om det var kola kakor det är inte lätt då jag älskar kakor. Roligt och kul hade vi tillsammans det är huvudsaken. Åkte sedan efter jobbet och köpte tidningen med hem och jag var så lycklig och glad av en annan anledning också att Färjestad är utslaget från slutspelet. Det värmde så gott igår då dom på radion sade att Skellefteå vunnit över Färjestad. Jag har trots att jag bor i Värmland är född i Karlstad aldrig tyckt om Färjestad det är ett lag man hatar eller ogillar. Sedan bar det ner till tvättstugan känner mig ganska pysslig och huslig här. Nu ska jag lyssna på en underbart skön platta jag köpt idag ”My country the greatest country music on the planet” kan rekommenderas varmt så sköna låtar och med steelguitar och det typiska country soundet.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: