Ett inlägg betyder och berör så mycket!

Det var två dagar sedan jag skrev mitt senaste inlägg här i min blogg, inlägget om mitt liv som en ensam och utsatt mobbad kille. Men också om den senaste tidens händelse som påverkade och berörde oss alla så djupt våldtäkten på ”Linnea” i Bjärsta. Jag är så tacksam och glad då jag kollade statistiken i bloggen och såg hur många som läst mitt inlägg. Det kändes så naturligt att få skriva av mig dela med mig gå lite på djupet och skriva ett så här personligt och djupt inlägg som det blev. Ämnet mobbning är något som berör oss alla det finns tyvärr allt för ofta i vardagen i skolan eller på arbetsplatsen. Det är något vi alltid tyvärr kommer att få leva med. Jag har undrat många gånger varför vi inte kan acceptera varandra så som vi är och ser ut att vi alla är olika men har lika stort värde. Mobbning är något vi alla tillsammans ska verka för och arbeta emot så det försvinner. Helt kommer aldrig mobbning försvinna men det kan på sikt bli lite bättre.

Kristinehamn.Kristinehamn.Kristinehamn.

Kristinehamn.Kristinehamn.Kristinehamn. 

Sedan är det ett ganska hårt grupptryck ute i dagens samhälle det har blivit mycket hårdare och tuffare där ute man kan säga att det blåser lite hårdare nu. Man tillåts inte att vara udda eller sticka ut för mycket från mängden det märks direkt. Dom som mobbar säker fatt och upp den som sticker ut för mycket eller den svagaste. Så var det mycket med mig dom såg nog i mig ett offer. En kille som inte var som dom andra som var blyg ensam tystlåten och lite udda. Jag var inte klassens tuffaste kille eller den hårdaste. Jag var Mikael och det accepterade dom väl inte. Idag mår jag mycket bättre de ”Så kallade” Svarta åren har jag lagt bakom mig. Känner mig stark att prata om mina upplevelser och erfarenheter jag fått på vägen. Ett ledord har varit skriva jag har skrivit av mig mycket i små egna dikter och texter. Idag kan jag också stötta och hjälpa andra utsatta och som behöver prata ut hos någon. Det gäller att återskapa det som fanns innan om det nu fanns något innan. Detta är för mig ett mycket intressant ämne som jag gärna fördjupar mig mer i och pratar om. Är så tacksam för alla kommentarer jag får kanske inte direkt i bloggen men på en del andra sidor på nätet där jag är registrerad det betyder och värmer. Det inspirerar med att skriva också. Fick några fina rader på Facebook från en gammal kompis och tjej som jag alltid haft ett gott öga till hon heter Madelene och är en underbar tjej som är från min stad Kristinehamn. Som jag har snackat en hel del med och även festat en del med, men nu var det flera år sedan jag träffade henne. Blev mycket glad för hennes ord på FB.

Kommentera här: