Länsdans i Forshaga folkets hus med Selex!

Det första ord jag kommer att tänka på nu när jag ska skriva om länsdansen i Forshaga folkets hus med Selex är VÄRME. Denna danskväll behövde ingen som var där vara rädd för att frysa det var varmt både ute men framförallt inomhus i lokalen var den riktigt varmt och svettigt. Lagade mat hemma och satte mig på min balkong i solskenet och åt innan det var dags för en dusch sedan svida om få på mig danskläderna. Men eftersom det var så varmt lät jag skjortan vara i väskan den satte jag på mig precis innan vi skulle gå ut till bussen som skulle ta oss till Forshaga. Det var idel glada miner och alla var uppåt då vi skulle fara och nu kom bussen så vi steg på och på någon minut var vi på väg mot Forshaga och ännu en länsdans.

 

Forshaga folkets hus.Jag.Selex.

Selex.Selex.Selex.

 

Kom fram i god tid så vi passade på att ta lite frisk luft på parkeringen innan vi steg in. Varmt var bara förnamnet på vad denna danskväll skulle bli. Mycket vätska och lite paus då och då var min tanke men svårt då orkestern spelar så medryckande och sköna låtar med så gott sväng i. Då är det svårt att vara stilla. Dom hälsade alla välkomna flytta på en trappa så kunde dansen ta sin början. ”When you walk in the rom” Ljuder och dansgolvet fylls på bara några få sekunder. Det som är bra med Selex är att dom lirar dom spelar allt live inga datorer eller förinspelade bakgrunder här inte. Det svängde både på scenen och ute på dansgolvet jag och tjejen jag är kontaktperson åt buggad så svetten lackade i pannan. Tempot ökades ännu mera och nu kom ett riktigt skönt medley med en massa rocklåtar och då sitter man inte still. Det svängde så gott och kul att höra Creedence musik och det är ju låtar och musik man inte är van annars att få höra under en danskväll.

 

Selex.Selex.Rocka på.

Selex.Selex.Selex.

 

Fick mellan varven smita iväg och köpa mig dricka och dricka mycket ikväll då det var så otroligt varmt. Nu var det dags att öka farten igen och spela lite Gyllene tider detta band med bland annat Per Gessle och det märktes att detta gillade publiken det blev rena allsången. Efter några danser till så tog vi en paus och gick iväg för att fika orkestern tog också snart paus dom med. Kaffe och smörgås på en danskväll är ett måste och det är lika gott varje gång. Stärkta av kaffe så var vi åter ute på dansgolvet och trumslagaren räknade in och så var det igång igen andra halvlek. Det var en sådan glad stämning bland alla som var där denna kväll. Låtar på begäran kom det också under kvällen en var ”Ljus och värme” Det gick rysningar i mig för det var så berörande att höra alla sjunga med. Detta är en låt som alla kan och jag såg på grabbarna i Selex hur dom njöt av denna stund och kväll. Mera fart och fart var det mycket av under denna kväll Selex spelar en lite mer modern dansmusik som man brukar säga. Det är mera fart i deras låtar än dom klassiska mogen dansbanden. Nu skruvades tempot upp rejält det kom ett härligt rock´n roll medley sköna Status Quo låtar nu dansade alla och alla dansade på sitt eget speciella sätt.

 

Selex.Selex.Selex.

Selex.Jag.Selex.

 

När man har trevligt brukar klockan gå så fort och tiden rusade iväg och det började gå mot slutet av kvällen. Det återstod en halvtimme av denna mycket trevliga danskväll. Nu verkade grabbarna på scenen krama ur allt som går att krama ur. Vi buggade vidare och jag kände hur svetten lackade i pannan på mig. Och min skjorta skulle man lätt kunna vrida ur ett par varv. En rolig grej under kvällen var förutom att Selex spelade allt livet så spelade dom Eddie Meduzas ”mera brännvin” Av publikens reaktioner så var denna låt mycket omtyckt. Nu var det så dags för sista dansen och det blev en lugn avslutning på en mycket trevlig kväll. VI alla och nu kan jag prata för alla som var där var super nöjda med kvällen och orkestern Selex hoppas dom får spela på någon mer länsdans. Detta var en riktigt, riktigt fin och trevlig kväll.

 

Kommentera här: