Sitter och tänker på livet!

Sitter och tänker på något så enkelt som livet hur man har det och hur man mår. Men livet är så otroligt stort och kan vara så många olika saker. Det liv som jag har det har inte alltid varit en dans på rosor det har varit höga berg och djupa dalar men en del som jag gått igenom har jag lyckats lägga bakom mig. Jag gillar inte att älta och se tillbaka för mycket vill se framåt och tänka positivt. Jag har inte alltid haft det så enkelt och lätt jag har fått kämpa väldigt mycket det har under resans gång varit många tårar och får lite skratt och leenden från min sida. Men ibland är livet tungt och då hur man än försöker så kommer inte leendet fram.

 

Mobbning.

 

När jag yngre var då jag i skolan gick så blev jag en hel del retad för hur jag såg ut då var jag väldigt smal och blev ofta retad kallad ”Smalbocken”. Då sårade det mig en hel del idag kan jag småskratta lite åt det på rätt sätt för när jag var liten var jag väldigt smal. Idag har jag lagt på mig lite fler kilon en del som jag nu jobbar med att få bort från min kropp. Jag blev som så många andra tyvärr en hel del mobbad kanske mycket hur jag var i mitt sätt. Men jag tänker aldrig ändra på mig eller jag är den jag är det får folk acceptera kan man inte det behöver jag inte deras vänskap. Under delar av min skolgång så hade jag det ganska kämpigt och kände väl ingen ro i kroppen till att sitta stilla. Många människor far illa och blir mobbade det är ett ord som svider och gör så ont i mitt hjärta. Då jag kör bil och kör förbi en skola så tänker jag alltid här inne går det någon tjej eller kille som mådde som jag gjorde i skolan som också är mobbade.

 

Mobbning.

 

Ordet mobbning är ett ord som jag känner så starkt för det är något som berör mig mycket. Jag kan idag tänka tillbaka på de åren i skolan men framförallt första året på gymnasiet det var en tid som var den värsta i mitt liv. Att nästan varje dag under ett läsår utsättas för mobbning är något som tryckte ner mig som gjorde att under den tiden i mitt liv mådde jag riktigt dåligt. Jag funderade många gånger varför lever jag men jag kände en inte kraft och styrka som gjorde att jag tog mig igenom de svåra åren. Idag är jag en starkare kille med ett allt starkare självförtroende idag kan jag med min erfarenhet hjälpa andra genom att lyssna och ge goda råd. Jag har alltid valt att gå min egen väg och sedan stå för det. Jag känner mig ibland som min stora idol Thomas Di Leva en ensam människa på en egen planet i en egen värld utan en massa orättvisor och våld en värld där alla är vänliga och snälla mot varandra. Livet har givit mig så mycket nyttig erfarenhet att använda att stötta och hjälpa andra som varit i samma situation som jag. Det jag tycker om är att lyssna på andra människor som har problem kan låta lite konstigt men det är intressant och spännande. Intressant på det sätt att stätta sig in i andras problem kunna hjälpa stötta och lösa dom. Eller få dom på lite andra tankar att få ett positivare tänk.

Nätet är trasigt.

Mörker.

Ensamhet.

 

Idag har jag ett arbete jag stormtrivs med det är väldigt viktigt det sociala i ens liv. Jag känner att jag har ett arbete där jag utvecklats mycket som person och människa mitt arbete har givit mig ett annat tänk och lärt mig att aldrig ta saker för givna och att se möjligheter. Att få vara med och utveckla människor är något av det finaste att få en person som idag inte kan få den personen att våga och lyckas det kan få mig att känna att jag gjort något bra. Frågan blir vad är bra och vad är dåligt vi gör det gäller att vara lyhörd lyssna ta till sig nya idéer och inte vara rädd att anta utmaningar våga testa på nya saker som sedan blir till nya bra erfarenheter i ens liv. Många människor tar vissa saker för givna. Dom tänker att det har alltid varit så och då kommer det förbli så i fortsättningen också dom är rädda för orden förändring. För många kan ordet förändring ställa till jätte kaos och man kan få panik utan att ens behöva få det för det som förändras kan vara till det bättre. Man låter mycket vara det bara rullar på utan att man tänker efter hur mår jag hur har jag det då slås man av tanken att förändring inte är så dumt. En stor förändring i mitt eget liv var när jag bestämde mig för att börja träna på ett gym. Den första tanke som for i mitt huvud kan jag träna på ett gym hur kommer det se ut. Svaret blev direkt JA det har sedan jag började 9:e januari gått över förväntan.

Blomma.

Jag själv.

 

Nu är jag så inne det där med träningen och framförallt jag har fått rutiner på saker och ting jag vet att minst tre dagar i veckan är det träning som gäller det går inte att komma ifrån eller fuska med. Jag måste erkänna en sak som jag aldrig trodde jag skulle våga erkänna jag ÄLSKAR att träna och de orden kommer från en kille som aldrig knappt lyft ett finger de senaste 15 åren. När man sitter och tänker så här så reflekterar man över många saker i livet en sak som ständigt återkommer är vad folk stressar och jäktar. Det är så mycket som ska hända på så kort tid som möjligt allt för att hinna med så mycket som möjligt. Om man kunde lära sig att ta det lite lugnare så skulle säkert både kropp och själ må bra men framförallt hjärtat skulle få arbeta lite lugnare. Jag har lärt mig att ta det lite lugnare och inte stressa upp mig utan ta det lugnt och njuta av livet på samma gång jag hinner ändå med det jag tänkt göra. Detta var lite egna funderingar och tankar kring mitt liv från mitt eget syn sätt och med mina egna tankar. Hittade en fin låt med.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: