Loppis och däckbyte på min Volvo!

Hemma i området där jag bor brukar dom anordna loppis på lördagarna där det är några som står och säljer grejer. Och jag minns då jag hjälpte eller då vår fotbollsklubb hade loppis för många, många år sedan vad mycket folk det lockade ut varje lördag. Detta är för många väldigt trevligt att fara ut på loppis strosa runt och kika om man skulle ha tur att göra några fynd och samtidigt ta en fika på samma gång. När man far ut på loppis så kan man ha turen att finnas vad som helst många samlar på olika saker och just det man söker kan man ha tur att finna på just ett loppis.

 

Sedan är det givetvis trevligt att träffa andra människor ta en kopp kaffe och bara umgås snacka lite skit som man säger. Det fanns en hel del att kika på med men jag hade inte några pengar ute så jag kunde inget köpa tyvärr. Skönt att slå sig ner i soffan med en kopp kaffe och prata bort lite tid. Drog sedan vidare hem för att min snälla pappa skulle hjälpa mig att byta och sätta på vinterdäcken på min bil. Det gick så smidigt att få av däcken sedan på med vinterdäcken känns bra också med tanke på att dom utlovat snö de närmsta dagarna som kommer.

 

Så skönt när Allt var gjort då kunde jag koppla av lite grann och lägga mig på soffan hemma hos mamma och pappa och glo lite på tv:n. Men bara en liten stund senare började det suga och rycka i kaffe tarmen som man säger så jag fann för att stiga upp och brygga på lite kaffe efter en mycket trevlig och givande dag.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: