Du är det finaste ljus i mitt liv!

 

En dag för längesedan satt jag ensam som så många gånger förut och såg ett kort på dig en bild som var något av det finaste. Jag fick en rysning som gick rakt igenom hela min kropp och tände ljuset i mitt liv ett ljus som varit släckt så länge. Du kom gåendes längs stranden med dina sandaler i handen barfota i sanden du gick förvirrad utan någon väg eller mål att nå. Jag gömde mig bakom trädet för att inte visa mitt fula ansikte för dig jag blev rädd att du inte skulle tycka jag var fin. När du närmade dig såg jag på dig som den finaste jag mött i hela mitt liv. Sträckte fram handen emot din och vidrörde dig försiktigt och dina ögon följde hela min blick.

 

Stod stilla för en stund och kunde inte släppa blicken från dig och ingen av oss vågade säga något hur mycket vi än försökte. Jag trevade efter ord som fick bli ett hej innan jag bara ville vända om och gå min väg. Men du höll mig kvar du öppnade munnen och sade hej vad fin du är. Det var i denna stund jag återfann och återvann mitt självförtroende då vågade jag ge dig kramen som kom att föra oss närmare varandra som två för resten av livet. Solen var sakta på väg ner och i sanden på stranden stod vi så nära att vi båda kunde höra varandras hjärtslag jag vågade fråga om du ville gå med en bit. Sakta så nära vi gick längs stranden i sanden som värmde under våra fötter. Jag lade min arm om din kropp o viskade orden du är det finaste ljuset i mitt liv.

 

När solen gått ner återstod ingenting av det som en gång var något värt det var då jag förstod att nu skulle du lämna mig och bara gå din väg. Men du stod ensam kvar och viskade ömt att med dig vill jag leva och med dig vill jag uppleva det som kallas livet för denna resa vill jag inte göra ensam. När kyrkklockan slog sin klang gled vi in till altaret och till prästen gav vi våra löften och jag fick åter se att du är det finaste ljuset i mitt liv. Då förstod vi båda detta är på riktigt vi hade funnit varandra och kärleken blev starkare för var dag som går för var dag av det som är mitt liv så vet jag att jag bara kommer älska dig för du är alltid det finaste ljus i mitt liv.

 

2013-04-28 Mikael Redman.

Kommentera här: