Gott Nytt år!

Nu har man kommit fram till årest sista dag och det är nu det är tänkt att man året ska sumera detta 2013 som man snart får lägga till handlingarna. Nu får man vända blad blicka fram mot ett nytt år ett år som kommer innebära en del stora och en hel del intressanta saker. 2013 har varit ett väldigt givande år på många plan och många spännande möten har man gjort nya platser har besökts och många nya människor har man mött. En del som stått en nära har lämnat jordelivet och valt en annan väg i livet de alla minns man med värme.
 
Jag känner att jag utvecklats en hel del som människa kanske mycket med det arbete jag har och då man som jag jobbar med människor utvecklas man mycket. Automatiskt får man ta ett större ansvar i livet och vardagen. Men jag trivs med detta jag trivs med mitt arbete och detta jobb är för mig det längsta jag haft. Sedan är jag glad att jag kommit igång med träningen även om jag på slutet av året inte varit så mycket på gymmet på grund av olika anledningar. Men efter nyår ska jag ta tag i träningen och köra igång igen för den tid på gymmet har hjälpt mig mycket att främst få upp flåset som gör att jag orkar mycket mera.
 
 
 
Jag blir inte lika trött längre utan har mer ork och är en gladare person. Jag mår helt enkelt bättre med allt sedan har jag lagt om mina vanor lite mindre potioner mat jag tänker mig för vad jag äter hur och när på dagen jag äter. Det som är bra att man själv kommit till insikt med detta att jag själv tagit steget att förändra och inse att jag måste börja tänka mer på min kropp mitt hjärta alt för att bättre må. Sedan har året inneburit en hel del gädje då det gäller sport och det föesta som ploppar upp i mitt huvud så är det vårt fotbollslag här i Kristinehamn IFK Ölme som denna säsongen spelade i division tre västra Svealand. Säsongen började lite trevande men ju längre säsongen gick så gick det upp ett ljus en tanke att kanske skulle det gå vägen. Tidigare år har laget varit med fram till sommaruppehållet sedan tappat på hösten. Men nu var man med även på höstsäsongen även om det blev några förluster som kunde ha grusat drömmarna men en stark laganda och larmoral där alla jobbade för varandra så lyckades man nå målet. Sista hemma matchen mot IFK Kumla vann man med 1-0 och känslan då dommaren sätter pipan i munnen och blåser av är obeskrivbar det är ett lyckorus och några minuter då allt bara snurrar runt i en väldig fart. Vårt lag spelar i division två nästa säsong. På kvällen blev det segerfest på Harrys och den kvällen är ett av de finaste ögonblick från året.
 
 
 
 
IFK Ölme har återigen bevisat och stärkt positionen som Kristinehamns bästa ledande fotbollsförening. Det finns ingen annan förening som ens är i närheten. Sedan har jag åter återupptagit min karriär och åter börjat med bordtennisen inom Kristinehamns bordtennisförening dock inte som spelare som det var då jag började spela utan som ledare tränare för en nystartad grupp människor med funktionsnedsättning. När jag fick förfrågan behövde jag inte fundera alls jag har hela tiden känt att jag vill ge något tillbaka till föreningen för allt vad den betytt och gett mig. Sommaren vilken varm solig skön sommar vi hade och fick med den en massa sköna danskvällar logdanser en tur till Folkets park är oslagbart. Så många dansband man varit ute och dansat till och även träffat på och genom dansen har jag fått möta och träffa så många fina människor. Denna sommar är inget undantag den har varit så fin och många fina kvällar som jag varit ute och fotograferat. jag har även badat en hel del fast jag inte kan simma så har jag gjort det fast jag är väldigt försiktig när jag badar.
 
 
 
 
 
Sedan så lider jag just nu i skrivande stund väldigt mycket med mitt älskade favoritlag i ishockeyn Södedertälje sportklubb resultaten hur de spelar nu och den tabellposition de har i hockeyallsvenskan. Sista plats var inte där de skulle ligga utan man hoppades de skulle ligga högre upp i tabellen men, men det är här det är nu det gäller att alla hjälps åt för att vända detta. Jag hoppas de ska undvika kvalet neråt som stavas division ett det vore näst ntill en dödsstöt för en av svensk hockeys mest anrika föreningar. Hur det än går kommer mitt hjärta vara lika starkt och stort orubbat för Södertälje sportklubb. Jag trivs helt enkelt med mitt liv de fina vänner som jag har de som ger mig styrka som alltid finns där och ställer upp för mig ni vet vilka ni är. Jag vill tacka er alla för 2013 och självklart alla ni som är inne och läser kanske följer min blogg till er ett från hjärtat varmt TACK och till önskan om ett riktigt Gott Nytt år.
 
 

Kommentera här: