Shoppingresa till Örebro och Mariebergs köpcentrum!

 

 

Vissa saker gör man frivilligt vissa saker bör man undvika. En sak som man bör undvika enligt mig är att ge sig ut på annandagen och shoppa i mellandagsrean. Främst på en enda anledning det är så jäkla mycket folk ute men ändå så ger man sig ut för man vill finna det där lilla extra eller för att många affärer lockar med billigare priser att det är rea. Själv hade jag planerat in ett besök hos Media Markt i Örebro för att där kika på en kamera en systemkamera som jag så länge drömt om att få äga och ha. Nu skulle det bli dags och ske hade lite kikat på nätet innan hemma.

 

 

 
 

 

 

Åkte dit med resten av familjen och det blev en fin tur till Örebro. När vi kom fram märkte vi att det var ganska tjockt i leden med bilar och även mycket folk med överallt. Hittade en kamera samma som min broder har och jag gick även till Elgiganten men där fann jag ingen kamera som föll mig i smaken både för att använda och även prismässigt. Så det bar tillbaka till Media Market för att slutligen bestämma mig för en kamera där vilket kändes som en stor glädje. En fin julklapp som jag ger mig själv. Gud så skönt då jag steg ut från butiken med påsen i handen det var en lyckostund. Gömde påsen i bilen för nu skulle vi vidare till Mariebergs köpcentrum märkte vad det hade tjocknat på i leden med både bilar och människor. När jag så kom in i gallerian eller köpcentrumet fick jag en liten chock gud vad folk där ska jag trängas tänkte jag.

 

 

 
 

 

 

Knallade och gick runt där med broder och kikade i affärer. Det märks då vi kommer in i en klädaffär att vi har inte alls samma smak då det gäller att välja och köpa kläder. Men tur att vi kan vara olika på någonting då. Gick in på MQ Och från kassan som var längst in i affären från den och hela vägen till ingången och lite till så lång var kön där att få betala. Den dagskassan skulle man allt vilja ha. Vi fann också en sportbar där 99 % av besökarna var män. Ganska passande så kan fruarna kuta runt och shoppa ett smart drag dom gjort där. Hittade Akademibokhandeln och jag som så länge letat efter sångaren Jan Johansens självbiografi. Han har alltid varit en favoritsångare för mig sedan såg jag en intervju med han på tv:n förra året där han berättade om sitt liv det han gått igenom och vägen tillbaka. Det stärkte min tro att man kan lyckas ta sig ur krångliga situationer i livet.

 

 

 

 

 

Jan är en underbar människa och en fantastisk gudabenådad sångare som jag älskar att lyssna på hans låt ”Se på mig” Är en av det finaste. Gick vidare och förfrågade mig lite om min mobil abonnemang eller kontantkort men blev inte så mycket klokare så det fick vara. Mötte mamma o pappa och sedan min broder nöjda var vi alla ihop innan vi styrde hemåt.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: