En underbar solig eftermiddag blev en tur ut för att fotografera!

Ibland känns livet så underbart härligt och det finns saker så gläder enormt mycket som att vakna upp och titta ut och se solen på en klarblå himmel. Min första tanke var fotografera dagen var som gjord för att ta bilen sticka ut och fota lite fina vinterbilder. Man får passa på då man får sådana här möjligheter och dessutom får chans till att ta en kopp kaffe ute i naturen på något fint mysigt ställe. Jag har varit runt på många olika ställen i kommunen och fotograferat så jag funderade och kom fram till att det var ett bra tag sedan jag var upp till Bjurtjärn och fotade. Började med en tur till ICA Maxi för att handla med mig lite. Träffade på min vän Per som precis som mig är en stor Södertälje supporter lite hockeysnack innan jag for vidare.
 
 
Betalade i kassan och åkte sedan till hembygdsgården som ligger precis bredvid eller bakom Maxi. Där skulle jag fota lite innan jag skulle vidare mot mitt mål. Det var så vackert som det alltid är vid vår hembygdsgård vattnet brusade från det lilla vattenfallet och bäcken rann det lite vatten på de ställen som inte var istäckta. När jag så var nöjd så styrde jag vidare ut på vägen och mot Bjurtjärn med ett stopp vid sjön Vilången där ideella krafter gjort i ordning och plogat upp olika banor och vägar på isen där man kan åka långfärdsskridskor eller spark om så önskas. Vädret var ju strålande ett antal minusgrader gjorde att jag valde att ta en skön promenad ut på isen och jag gick och bara njöt. Hälsade på ett par som passerade mig och en herre som åkte förbi mig på ett par skridskor. Jag stannade till och provade att göra en liten videohälsning till min blogg men vet inte hur den blev då jag inte hunnit titta och lyssnat på den.  Jag gör ju små videohälsningar lite då och då när jag är ute och fotograferar och filmar på lite olika platser som jag besöker.
 
 
 
 
Gick till bilen och åkte sedan vidare mot mitt slutmål för denna eftermiddag Bjurtjärns kyrka men stannade till vid bygdegården i Kväggeshyttan först. Tog lite bilder där och bara njöt av denna sol som värmde så gott från en nästintill klarblå himmel. Åkte vidare och snart skulle jag komma fram till kyrkan som var mitt mål. Nu var jag också rejält kaffesugen och fika sugen på samma gång. Efter att jag tagit lite bilder slog jag mig ner på en stege högst upp och plockade fram de fikat jag hade med mig nu skulle det minsann smaka gott. När jag satt där och drack mitt kaffe och fikade så försvann solen den var på väg ner och jag fann mig att börja plocka ihop mina saker och rulla hemåt efter en fin eftermiddag där jag fotat och tagit en massa fina naturbilder.
 
 

Kommentera här: