En ny dikt!

Skrev klart en ny dikt nu ikväll. Känns så kul att jag åter funnit och fått inspiration till att skriva igen men skriva har jag alltid gjort till och från det roliga är att alla dikter från 97-98 fram till idag har jag sparat.
 

Du är allt för mig

Ser på dig nu där du ler emot mig på det sätt som bara du kan och klarar av. När solen sig sänker i väster då tränger kylan på och då söker man värme en famn att komma intill och samtidigt komma nära. När jag går på vägen så ser jag dig på avstånd jag ser hur vacker du är hur du ler där du ser på mig på avstånd. En vind sveper runt och rakt in i mitt liv den ger mig värme från ditt fina hjärta som du har. Den får mig att känna hopp och tro på att du en dag ska återvända till mig. Ville försöka säga och orden skriva ner till dig och för dig få säga och visa att du är allt för mig.

Jag går ensam på den smala stigen som tar mig rakt till dig som tar mig rakt in i ditt hjärta. Där tryggheten växer sig så stark och stor där jag kan se allt det fina som du ger mig varje dag. Jag går omkring för mig själv och väntar på ett samtal från dig en signal ett ord eller några rader för att få veta vad du för mig känner och om mig tycker. Jag är så säker på vad jag för dig känner och vad jag om dig tänker du är allt för mig i alla lägen av det som kallas livet.

Tar en röd blomma som är kärlekens färg och ger till dig för att för dig visa mitt sätt att tala om att du är allt för mig. Handen smeker din kind på samma sätt som vinden sveper in och förändrar allt. När jag på dig ser har jag funnit trygghet hos dig och den glädje jag känner är glädjen över att du är allt för mig i alla lägen av mitt liv.

2013-11-23 Mikael Redman.
 
 

Kommentera här: