Nick Borgen!

För ganska många år sedan fick jag upp ögonen då jag hörde en kille som i grunden är från Norge men som bott i vårt land Sverige i många, många års tid. Här har han verkat som artist låtskrivare och framförallt sångare. Han var i många års tid med i dansbandet Thor Erics han har haft egen dansorkester i eget namn Nick Borgens orkester. Han har en väldigt säregen stark personlig sångröst han är en av de mest fantastiska låtskrivare som finns i vårt land. Nick har komponerat några av de finaste sånger och texter jag hört "Ingen annan é som du" "Den finaste jäntan i klassen" Och en låt med en gripande fin text "Hur underbar du é" Som han skrev efter att ha mött en blind flicka på tåget.
 
Mest känd är han för sin medverkan i Melodifestivalen 93 där han sjöng "We are all the winners" En låt han än idag får sjunga. Han lade ner sitt dansband bytte lite musikalisk väg i livet och sadlade om men fortsätter givetvis att sjunga. Han är en av de allra bästa tycker jag och jag bara älskar hans röst hans personlighet hans sätt att tänka och tolka skriva texter. hans budskap är något av det finaste som också berör. TACK Nick för att du finns för din fina musik du sprider. Bild lånad från Åtorps Bya lags hemsida.
 
 
 

Kommentera här: