IFK Ölme klart för division två i fotboll!

 
 

 

Här sitter jag i min ensamhet dagen efter och ljudet från champange korkarna hörs dovt borta i fjärran. Det är en euforisk glädje en bubbla som igår sprack i tusen bitar först några nervösa minuter sedan en visselpipa i munnen och ljudet signalen som förkunnar att segern och avancemanget till division två är ett faktum för IFK Ölme. Denna resa som för mig och min broder började för ganska många, många år sedan då vi kom med och började hjälpa IFK Ölme ideellt broder med hemsidan och andra sysslor jag en del kring matcherna sedan en hel del andra saker. Den glädje jag känner har inte lagt sig än. Detta är så omtumlande så stort och fantastisk en glädje man bara vill skrika ut och dela med alla andra. Min första tanke går till ALLA runt laget runt föreningen styrelsen, sportgruppen och alla övriga som på ett eller annat sätt är bidragande orsak till att vår fotbollsförening IFK Ölme nästa säsong spelar i division två. Jag tänker på alla de sponsorer som varit med under resans gång Bengt Virén MR Ölme som var med 1942 och bildade föreningen vad rör sig i hans huvud vad känner han. Ja tankarna och funderingarna är många en dag en kväll som denna.

 
 

Jag vill lyfta fram laget gruppen spelarna som tillsammans gjort detta som tillsammans skapat och nått detta mål. Man har levt i en bubbla med träningar och matcher om vartannat det börjar med försäsongsträningen. Man kutar på en grusplan utomhus kanske redan i februari , mars månad om man inte är inomhus i en hall och tränar. Sedan börjar träningsmatcherna lägga grund till det som ska bli laget som ska försvara klubbens färger och spela i serien. Tränarna har en stor viktig del även om det i slutändan är gruppen, spelarna ute på planen som gör det. Men tränarna har lagt upp en spel ide för spelarna dom har ett tänk att så här vill vi forma och spela. Sedan börjar så seriespelet det är då man får lön för allt slit man lagt ner under försäsongen som är ack så viktig. Nu är det matcher nästan var helg hemma och borta många timmar och mil i spelarbussen till olika arenor en del kortare en del längre bort. Denna glädje som nu infinner sig är så stort och underbart hos ALLA som känner för och på något sätt har en anknytning till laget eller föreningen IFK Ölme. Jag och min broder Markus vi är utan att skryta två at Ölmes största supportrar vi har levt med laget föreningen i så många år åter genom vårt ideella arbete. Ett arbete som är så betydande i så många föreningar de som jobbar i bakgrunden som gör så att verksamheten fungerar.

 
 

Det är som man fortfarande är i ett lyckligt segerrus och att huvudet snurrar än av tusentals tankar. Man har levt i så många år och i så många månader med detta lag som supporter det har varit många matcher och man har varit med så mycket som man kunnat och hejat på grabbarna från sidan av planen. När så slutsignalen gick så fattar jag först inte vad som händer det är en bubbla som bara spricker att få rusa ut på planen och bara skrika vråla ut sin glädje är så underbart. Att se glädjen hos alla är så stor och höra sångerna och alla glada skratt och glädjetårar överallt. Nu bar det hem för att ta några öl innan vi skulle till Harrys och fira detta ett firande som inte lämpar sig att skriva om i bloggen. Men det blev ett vilt härligt underbart firande som varade till långt in på småtimmarna. Dagen efter vaknade jag vid halv ett så pigg och fräsch i kroppen inte ett dugg bakfull det tar jag som ett gott betyg då. Nu får jag ta en kopp kaffe och känna lite glädje för den har inte lagt sig än. Dessutom blir det kval till division fem för IFK Ölmes andra lag som Jonas Nilsson är tränare för så lycka till pöjker.

 
 

Fridens Mikael.

   

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Grattis till seriesegern! Starkt gjort!

Svar: Tackar så mycket ödmjukas det var en spännande avslutning men riktigt skönt att det gick vägen. Speciellt då man arbetar ideellt med fotbollsföreningen. Mvh Micke.
Mikael

Kommentera här: