En fin tur fotografering när solen gick ner!

Vädret hela påskhelgen har varit helt underbart. Så bestämde mig i söndags att ta en tur ut och fotografera. Började att brygga på kaffe och plocka fram och göra klart samt packa ner i väskan. Satt en kort stund funderade på vart jag skulle ta vägen när jag nu skulle ut och fota. Fick en ide att åka till en fin kyrka som ligger i Östra Fågelvik här i Värmland sedan styra vidare upp mot Molkom och Upperudslogen dit jag åker om sommaren på logdans. Stannade till på vägen när jag åkte och fotade lite allt eftersom jag såg något jag ville föreviga på bild. Vädret var så varmt och härligt.

 
 

 

Satt i bilen och lyssnade på lite country musik och körde svängde av vid kyrkan. Och parkerade bilen och steg ur det är så himla vackert och fint där jag nu befinner mig i Östra Fågelvik som då ligger en bit från Karlstad. Gick runt där och fann en massa fint enligt mig själv att fotografera där. Vinden märktes knappt och solen den gassade och värmde på ganska bra. När jag så kände mig färdig där så styrde jag vidare med bilen och gjorde ett stopp vid Väses hembygdsgård där jag knallade runt bland de små bodarna och husen.

 
 

 

Satte mig i bilen och susade vidare på vägen. Slogs av tanken som så många gånger förr vad fint det värmländska landskapet är. Kände mig så lycklig där jag åkte fram på vägen. Svängde av och stannade vid Hedens IP där fotbollslaget IFK Heden huserar och spelar sina matcher 1956 startade denna fotbollsklubb. Och förra säsongen var jag och såg för första gången en hemmamatch med Heden det var trevligt tog lite bilder och fikade där. Nu tog jag sikte på Molkom som skulle bli mitt nästa stopp. Svängde av på den fina rastplatsen vid Molkomssjön och steg ur bilen tog lite fina bilder där innan jag stannade vid Nyeds K:a som ligger så otroligt vacker. Där blev jag kvar en liten stund innan jag rullade sista biten in till Molkom. Steg ur tog lite bilder på stationshuset innan jag styrde ner och in till Upperudslogen Nyeds hembygdsgård där jag utanför slog mig ner för att dricka en kopp kaffe.

 
 

 

Solen var långsamt på väg ner och detta hade varit en helt underbar dag och som nu övergick till kväll. Gjorde ett stopp vid gamla Lindfors folkets park men av parken finns inga spår kvar då den är såld sedan något år tillbaka. När jag sedan åkte vidare mot Filipstad blev jag åter kaffesugen så jag svängde av vid Mangen baden som ligger en bit innan Filipstad. Det var så otroligt vacker för nu hade solen gått ner och färgat upp himlen så fint. Slog mig ner vid vattnet och bara njöt av den otroligt fina vackra utsikten. Klockan slog halv tio på kvällen men denna stund denna plats ville jag inte lämna i första taget. Men sen då himlen släcktes så bestämde jag mig för att rulla in till Filipstad köpa mig en mos bricka innan jag körde sista biten hem. En fin dag, eftermiddag och slutligen kväll blev det.

 
 

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: