Gott Nytt år!

Så var det då dags att komma fram till årets sista dag snart ska man lägga detta år 2014 bakom sig men jag har aldrig varit någon för att blicka bakåt på det som varit utan blickar framåt mot nya mål i livet. Men jag kan blicka bakåt reflektera över livets ting och händelser som speglat mitt liv och det år som snart ligger bakom. Det största detta år må nog vara att jag fyllde 40 år men se något storslaget firande blev det inte utan en trevlig skön resa upp i Norra Värmland till Strandås gästgiveri och bara koppla av njuta av den värmländska storslagna naturen en bit mat en kopp kaffe så var denna dag till ända. TACK Christer och Roger.

Förverkligade en dröm att cykla längs Göta kanal ja det var nog sommarens varmaste dag 35 grader plus men ändå blev det fyra mil på cykel där jag åter slogs av tanken vilket vackert land vi lever i. Alla fina danskvällar alla spännande möten jag gjort jag har fått träffa människor från så många olika kulturer som påverkat mig massor. En av sommarens varmaste dagar fick jag avnjuta på torget i Filipstad dels Åsa Jinder på nationaldagen och lite senare på sommaren duktiga fina Erik Lihm och Ann Cathrine Wiklander. Sen kom Anders Nordlund och så vackert med sitt Fernandoz tog oss med in i en förtrollande sommarkväll med så fina låtar och texter.

Ett stort minne som jag bär med mig resten av livet var resan upp till Ludvika där jag för första gången träffade min vän Evelina som tog mig med och lät mig för första gången prova på att rida det var en speciell känsla. TACK min vän för all vänskap för att du är den du är. Min vän i Skåne Kicki du har en speciell plats i mitt liv som den omtänksamma vän du är. Zarah du är min finaste vän.. Alla fina sommarkvällar då jag varit ute och fotograferat som blivit till fina minnen i form av fina bilder. Detta var bara lite av allt det fina jag fått uppleva under 2014 nu lägger jag det bakom mig blickar framåt med stor glädje och en stark tro att 2015 ska bli ett gott år jag önskar att alla ska få leva i ett samhälle utan en massa orättvisor hårda ord att vi ska bli lite mjukare mot varandra att vi ska respektera varandra och att VI ALLA ska sträva efter ett samhälle i mångfald som den unga asylsökande pojken från Syrien som försökte prata med mig på mitt språk det rörde mig mycket. Så från mitt hjärta till er alla blogg läsare av min blogg ett riktigt Gott Nytt år.
 
 

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Jag önskar dig och dina nära Gott Nytt År! Vill också passa på och tacka för alla trevliga blogginlägg och filmer som vi som följer din blogg får ta del av!

Svar: God fortsättning till dig Jan - Åke!
Tackar för den fina hälsningen och orden kul att det uppskattas det jobb man gör och lägger ner med bloggen. Har alltid tyckt om att skriva ibland lägga in nån liten filmsnutt. Att blogga är ett bra forum att ventilera sina tankar och funderingar. Med tillönskan om ett gott 2015 för dig.Mvh Mikael Redman.
Mikael

2 t.m:

hej wolfis!
Har i många år läst din blogg, tittat på fina bilder osv. Det är ett bra tidsfördriv då texterna är otroligt långa. Jag vill lämna ett tips - använd kommatecken och punkter, en mening kan inte hålla på i evigheter, då får jag inte luft. Tack för en bra blogg! Länge leve Kristinehamn i vårt hjärta trogna Sverige AB är ett bra tidsfördriv då texterna är otroligt långa dagar sedan av m

Svar: Hej och en god fortsättning!
Tackar för de fina orden och väldigt kul och glädjande att du läst min blogg i många års tid sånt värmer förstås. Mina blogg inlägg och texter blir ibland långa. Men sedan har jag alltid tyckt om att skriva ventilera mig i min blogg. Håller med om att ibland blir meningarna ganska långa och ska bättra mig då det gäller att använda kommatecken och punkt. Jag skriver bara på av farten många gånger utan att stanna upp och ta en paus. Tack för dina synpunkter med tillönskan om ett gott 2015 till dig.

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: