Vackra Jenny Saléns bjöd på en glad danskväll i Forshaga folkets hus!

 
 

Det har nu blivit en tradition och en fin sådan att i mellandagarna kommer den fina trevliga spralliga duktiga Jenny Salén med sin orkester till Forshaga folkets hus och där bjuder upp till dans. Det brukar locka och dra till sig ganska mycket folk som kommer dit och dansar. Det var en väldigt fin vinterdag då jag vaknade på morgonen skulle iväg och jobba lite först då vi i bordtennisföreningen hade KM. Kom hem fixade lite mat och vilade innan jag tog fram kläderna jag skulle ha på mig fint ska det vara då man far ut på dans tycker jag. En dusch kan verkligen göra underverk och även rakapparaten putsa dansskorna så var jag redo att styra iväg och hämta min vän Carina som skulle med mig och broder på dansen. Efter att jag hämtat både min vän och min broder Markus var vi så iväg på rull mot Forshaga folkets hus.

 
 

 

Kände direkt att vägen var väldigt fin inte så halt som jag först trodde men tog det ändå lugnt som jag alltid gör då jag kör bil. Kom fram och parkerade utanför och steg in där satt Inge som alltid och hälsade välkommen och tog emot entrén. Hälsade glatt på en del kända personer. Grabbarna uppenbarade sig och så slutligen Jenny med det blev lite kramar och snack innan klockan slog nio. Godkväll underbara ni så härligt att åter vara i Forshaga detta fantastiska ställe. Publiken gav Jenny och grabbarna en spontan applåd vad goda ni är sade Jenny vi ska spela för er ikväll hoppas vi kommer få en trevlig kväll. I just wanna dance with you och i par med den Costa Rica. Dansparen gled ut på dansgolvet och alla som dansade förbi scenen var Jenny fram flera gånger om och kramade om. Så fint det lät och Niklas bara log då damerna och herrarna dansade förbi honom likaså Ronny bakom trummorna och Janne med sin gitarr. Applåder efter första dansen vi ska åka på lite fart i nästa dans Jambalaya där efter Hej LA nu var dansen bugg.

 
 

 

Så fint det lät och Jenny bjuder så enormt på sig själv hon skrattar och skojar med publiken sköter snacket med bravur och den ära. Nu ska vi svänga till det ordentligt i låtarna be my guest och därefter paralyzed förklarade Jenny. Nu var det ordentlig fart ute på dansgolvet och även på scenen Jenny for överallt på scenen och rockade loss. Niklas tutade för fullt i sin saxofon och ett danspar stannade upp och gjorde tummen upp. Vilken go stämning vad ni är underbara sade Jenny till publiken ni i Forshaga är värda tusen poäng. Hon fick en stor rejäl applåd tillbaka ja denna kväll var magisk. Så var det så dags för två av mina absoluta favoritlåtar Främling tätt följd av Rosen som du gav mig jag bjöd upp min vän till en dans. Rosen som hör till något av det finaste som ett dansband spelat in på skiva. Underbart att glida runt ute på dansgolvet och höra dessa två låtar. Hela, hela dig och Sea cruise är två goda snabba låtar de kom innan Jenny talade om att det minsann skulle spelas lite gammaldans innan pausen.

 
 

 

Då hade vi redan gått iväg och fikat en kopp kaffe och en smörgås satt väldigt fint och gott. När vi så fikat klart gick vi upp igen för i Forshaga har dom serveringen en trappa ner väldigt charmigt och mysigt. Självklart kan man handla fika där uppe med. Jenny Saléns slog sista ackordet och nu skrek alla i orkestern i kör tacos, tacos det är nämligen vad orkestrarna blir bjudna på i pausen. Det är stor generositet och värme här från arrangörernas och personalens sida i Forshaga folkets hus. Vi samtalade med ett annat danspar som liksom vi var mycket nöjda med denna danskväll. En halvtimme senare räknade Ronny in till första dansen på den andra halvleken But I do och Ett liv i kärlek. Lite fart ska vi fortsätta med talade Jenny om Det är dags att börja om och lite blyg bjöd dom på. Publiken var verkligen med på noterna det tjoades och buggades för fullt. Och en talde till en busvissling oj, oj kvällens första busvissling. Grabbarna var så taggade Jenny stod och bara log allt medan publiken klappade ivrigt i händerna.

 
 

 

Känslan måste vara så härlig att få så mycket applåder så mycket tillbaka från publiken. Niklas tog ton och sjöng svängiga Half a boy half a man ned sånt gott drag. En äldre man jublande då han dansade förbi och stampade i golvet med ena foten. Dags för lite lugnare toner igen Vår egen bröllopsdag följt av Gammal kärlek rostar aldrig en favoritlåt jag har. Jenny står som den ängel hon är och sjunger så vackert och jag bara ler och njuter. Jenny är så vacker där hon står och sjunger oj, oj ni är så underbara alla Värmlänningar ni ger så mycket till oss. Tack för kärleken och Silvermåne över bergen kommer det visar var duktiga dom är och att de stärker sin position som ett av de bästa mogen dansbanden. Varje kväll har ett slut så även denna och så fint avslutade Jenny och grabbarna. Hon tackade publiken personalen Andreas och alla andra för ett fantastiskt mottagande som de fått. Vilken kväll applåderna ville aldrig ta slut när de körde igång I can´t stop loving you och äntligen är vi tillsammans. Vackert jättefint låter det.  När sista tonen klingar ut så står hela publiken och klappar taktfast hårt i händerna och Jenny ser rörd och tagen ut och för en stund kommer hon av sig lite. Vad säger man vill ni ha ett extranummer får ni allt applådera mycket och det gjorde allt publiken. En lite snabbare låt och en lugn låt fick avsluta allt. Efteråt blev det lite fotografering och kramar och snack innan vi var nöjda och långsamt rullade hemåt nu hade temperaturen gått ner till minus 18 ute. Tur då att det gick att få värme i bilen. Vill sända genom bloggen ett Stort extra TACK till Inge och all underbar personal i Forshaga folkets hus. Jenny och grabbarna vilken kväll ni gav oss kramar i massor till er. Må denna sättning spela ihop i många, många år för bättre än så här blir det aldrig världsklass. Tog en sista bild på mig själv där jag står vid Claes Lövgrens affischen de kommer till Forshaga den 24 januari 2015 och spelar.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: