Kick off resa med IFK Ölme till Örebro!

 

Varje år i mitten av februari åker vårt fotbollslag i Kristinehamn IFK Ölme på en kick off resa till Örebro mycket för att få ihop gruppen och välkomna alla nya spelare. Det är trevligt och jag och min bror Markus har i några års tid varit medbjudna på detta trevliga arrangemang. Och varje år gör dom något kul innan i år stod det ishockeymatch på schemat för grabbarna. Kul då många kanske aldrig varit på is eller stått på ett par skridskor. Jag packade allt hemma tog mig sedan en kopp kaffe och plockade med lite cd skivor som vi kunde ha på vägen att lyssna på. Hämtade sedan broder och begav oss upp till Björkhallen en arena som sett bättre dagar. Killarna i vårt fotbollslag IFK Ölme var redan i full gång med matchen det var fart och fläkt men skridskoåkningen och passningsspelet var så där men kul hade dom och det är huvudsaken.

 
 

 

Efter avslutad match var det gruppfotografering innan vi åkte ner till Mastmagasinet för att äta middag innan resan skulle gå till Örebro och Clarion hotell. Innan vi skulle äta hade de en kort tal där Fredrik som är med i sportgruppen talade om lite vad som gällde han sade till mig att jag slapp ta min bil till Örebro vilket kändes skönt tyckte jag. Unnade mig en eftermiddags öl till maten här då eftersom jag inte skulle köra bil. Det kändes på något sätt så avkopplande och skönt på samma gång att göra det. En stund senare efter en kopp kaffe satt jag i en bil på väg mot Örebro.

 
 

 

Nu låg hotellet framför lite relax och god mat och dryck på kvällen. Nu behövde jag inte tänka då jag inte skulle kära dagen efter men jag dricker aldrig för mycket utan alltid lagom dos med alkohol. Så skönt då vi fick nyckeln till vårt rum så gick vi upp direkt med våra väskor. Bytte om och tog sikte på relax avdelningen. Nu skulle det bli8 skönt med lite avkoppling och började med att duscha innan jag kröp ner i bubbelpoolen. Lutade mig bakåt och bara njöt där jag satt i poolen sånt här behöver man unna sig och göra lite då och då det är samtidigt bra för kroppen.

 
 
 

 

När jag satt där blev jag grymt öl sugen och kände behovet av att få upp en öl. Så såg en tjej som arbetade där henne tog jag sikte på och frågade hur jag skulle göra för att beställa upp en öl till relaxen. Lyft luren där borta och slå numret som står på så kommer du till baren. Så långt allt bra ända tills tjejen talade om att vi tar ut en roomservice avgift på sjuttiofem kronor för att kommas upp med ölen till mig. Nu var goda råd dyra och öl sugen var jag så du får kila upp med ölen till mig svarade jag tjejen o ta en öl till när du ändå är på väg. Med facit i hand så var detta en dum affär agerande av mig men vad skulle jag göra då jag var så grymt öl sugen. Sekunden senare satt jag i bubbelpoolen med en kall öl en dyr sådan. Fick stiga upp då vi klockan sex skulle träffas nere i receptionen för att knalla till O´learys där vi skulle kolla på hockeyn och käka en bit mat. Sverige skulle möta Lettland.

 
 

 

Gott var det och mysigt att sitta med hela laget. Vi funderade lite broder och jag vad vi skulle göra resten av kvällen. Kom på att vi läst att en god vän till oss båda skulle trubadura på något som hette ”Rockbaren”. Pelle skulle spela där så vi frågade en tjej där vi var vart detta ställe låg.  Det är inte svårt att hitta dit hon beskrev vägen så knallade vi iväg mot Rockbaren. Vi fann stället litet och mysigt var det och där inne med en öl satt Pelle som blev riktigt glad av att träffa på oss där. Jag beställde en öl och slog mig ner en stund senare ringde min vän Zarah och frågade vart vi var när jag beskrev vart vi var så sade hon ja och Andreas kommer dit. En stund senare satt vi alla vid ett bord och snackade så glad jag blev av att åter få träffa min finaste vän Zarah. Det är snart femton år sedan jag träffade henne första gången det blev mötet med en av de allra finaste människorna på jorden.

 
 

 

När jag kramat henne och hennes pojkvän så steg vi över till en lokal vägg i vägg med rockbaren. Där var Pelle och hans kompis i full gång med att spela. Det lät riktigt bra vi tackade sedan för oss och begav oss ut i Örebro natten. Tog en promenad och en massa kort innan jag åter blev hungrig så styrde mot Burger King men tog bara en liten pommes och en dricka. Nu skulle det bli skönt att stupa i sängen på hotellrummet i morgon väntade hotellfrukost och hemfärd. När man bor på hotell och ska äta hotellfrukost så smakar det mycket gott. Det finns en hel del att välja bland och på. Äggröra, fil prinskorvar köttbullar, fläsk och en massa goda ostar man kan inte värja sig utan äter ganska rejält av allt man liksom passar på då man chansen får. Kvar återstod hemresan för mig och broder. Vill genom bloggen rikta ett STORT TACK till IFK Ölme för denna fina trevliga resa.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: