Värme i massor Fernandoz i högform levererade en fin kväll i Filipstad på torget!

 
 

Just nu verkar det som vårt land drabbats av någon slags tropisk hetta för det är redigt varmt men, men jag klagar då inte. Givetvis har jag full förståelse för alla som lider och som inte klara av värmen. Men nu får vi njuta för tänk sen i november månad vad vi gnäller att nu är det för kallt. Gjorde mig klar hemma och hämtade två som jag känner som skulle åka med mig upp till Filipstad. Det var så lätt att välja kläder inget långärmat här inte. Det blev mina beiga byxor och en fin t-shirt det satt perfekt på mig. Styrde iväg och hämtade dom i stan sedan rullade vi mot Filipstad. Kom så fram och parkerade bilen och gick ner mot torget vid femtiden kom så Fernandoz med sin turnébuss som är Sveriges finaste buss. Det första sångaren Anders Nordlund säger då han stiger ur bussen är det någon som har en AC.

 
 



Grabbarna började packa ut all utrustning ur turnébussen och upp på scenen med det här ska spelas musik. Jag såg hur svetten lackade i pannan på alla. Vi gick till en thailändsk restaurang för att äta mat och gud så gott det var buffé så jag tog två rejäla portioner för det var så gott. Klockan drog sig mot åtta då dansen skulle ta sin början. Mycket folk hade samlats på torget och Anders Nordlund som sjunger i Fernandoz hälsade alla välkomna vi ska börja lite lugnt så ni får kramas Varför och En dag den sommaren ska vi inleda med än en gång välkomna. På några sekunder fyllde folket dansgolvet och det dansades så det stod härliga till. En lite snabbare dans efter detta så var kvällen igång på riktigt. Det är dig jag tänker på sjunger Anders Nordlund med sån säkerhet i rösten.

 
 

 

Lite lugnare igen och åter fylldes dansgolvet av glada människor. Anders såg så nöjd ut där han stod och blickade ut över torget i Filipstad. Anders Nordlund denne grabb från Hagfors har en av landets bästa röster så fin och klar. Applåder i massor efter varje låt. Thomas satt bakom sin lilla bur och trummade på allt var tyget höll och svetten lackade i hans panna för det var en riktigt varm kväll. I Fernandoz spelar också sedan ett par år Anders son Kevin och han har en härlig röst som går från klarhet till klarhet. Varmt var det och såg på Tom hur han svettades efter ett skönt saxofonsolo.  Tiden gick en av de finaste låtarna sjöng Anders ”Änglasjäl” Och det var som alla stannade upp och bara njöt. En tjej var ute på möhippa så hon fick komma upp på scenen och sjunga Leende guldbruna ögon men innan dess fick hon en fin hjälm på huvudet längst upp var det en snopp. Sjunga och hurra så var det så dags för kvällens paus. En dricka och en korv med bröd fick slinka ner innan dansen åter tog sin början.

 
 

 

Jag är på väg igen och lite norskt i en slant till trikken hejm fick inleda efter pausen. Golvet fylldes och folk dansade så det stod härliga till. Anders bara stod och njöt där han blickade ut över publikhavet. Kevin tog åter ton i fartiga ”Ut på vägarna” Så det svängde rejält de andra bara hakade på. Efter en dans tog Anders ton förklarade att vi ska hylla en jubilar på scenen alla tittade sig omkring. I juli fortsatte Anders för tio år sedan började Tom i Fernandoz och det är vi både stolta och glada för. Vi vill ge han en liten gåva här tack vännen. Nu pyser jag skojade Tom innan han drog igång The lion sleeps tonight som Kevin sjöng. Självklart kom så Främling i lag med Ljus och värme. Filipstadsborna och alla övriga dansade så det stod härliga till. Applåder efter varje dans nu var klockan så framme vid kvällens sista dans. Ett stort TACK ni har varit helt fantastiska ikväll. Trots denna värmen att dansa så berömde Anders publiken. Vilken fin kväll jag tackade för mig tog mina två vänner med mig och styrde bilen hemåt. Fernandoz skulle packa ner sedan rulla vidare mot nästa spelning. TACK alla för en väldigt fin kväll i Filipstad. Tack Anders för din fina röst. Anders avslutade med att sjunga så vackert och finstämt i ”När jag var liten” En låt som jag önskade tack för låten Anders.

 
 

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: