En tur ut om kvällen!

Tog bilen ut en tur till Hultets frilufsområde för att där ta mig en promenad vilket blev ett av motionsspåren. Det finns där olika längd att gå , springa eller röra sig på. Så jag valde fem kilometersspåret. Lagom och bra tyckte jag själv kameran var så klart med så jag kunde fota lite bilder på samma gång. En stund senare stod det Hultet på en vägskylt och där svängde jag av. Stunden senare steg jag ut ur min bil. Plockade med de grejer som jag skulle ha och promenerade iväg.

 
 

 

Vädret var riktigt skönt solen var framme och värmde gott. Började promenera iväg med kameran här skulle fotograferas men även promeneras. Valde fem kilometerspåret det blir perfekt och började gå det var så härligt fåglarna kvittrade och flög runt bland granar och björkarna. Det som var mindre bra var alla dessa mygg.

 
 

 

Men jag brydde mig inte om myggen så mycket utan promenerade vidare på stigen,. Kom till en riktigt brant backe som först gick neråt sedan upplåt en bit. Stannade till och tog lite bilder riktigt skönt var det att promenera. Tanken slog mig att här har jag en gång i tiden gått och arbetat röjt längs motionsspåren. Gick vidare och slutligen kom jag runt och även i mål vilket var skönt. Nu var jag rejält trött i både huvud fötter och benen. Bestämde mig för att ta en snabb tur upp till Vilången för att bada. Sagt och gjort nu for jag i väg och en stund senare parkerade jag bilen låste o gick sen mot det ställe där jag brukar bada. Inte så jätte varmt var det i vattnet och inte heller så jätte kallt. Nu återstod bara att stanna till och handla lite mat på hemvägen.

 
 

 

Fridens Mikael.

 

 

 

Kommentera här: