Nightcruisers bilutställning på Mariebergsområdet i Kristinehamn!

Jag vet inte exakt antal år som föreningen Nightcruisers i Kristinehamn anordnat bilutställningen med efterföljande crusing men många år är det. Detta är en fin återkommande tradition i Kristinehamn bilutställningen ute vid natursköna Mariebergsområdet. Det brukar varje år vara välfyllt med både utställare, bilar men framförallt många, många besökare som strömmar till för att knalla runt och kika på alla fina bilar. Men det är inte bara bilarna utan minst lika mycket musiken som var på den tiden då det begav sig på 50-60 talet rock´n roll och självklart Elvis. Nightcruisers är en fantastisk förening som anordnar detta varje år och det är en av vårens säkraste kort och händelser och perfekt inför den stundande sommaren. Platsen är som gjord för en bilutställning precis vid Vänerns vackra strand.

 

 

 
 

Gjorde mig klar hemma duschade och for neråt staden för att handla en present till morsan då det i morgon är morsdag. Sedan åkte jag hem bytte om och knallade ut till Mariebergsområdet jag bor väldigt nära så bilen fick stå kvar hemma. Solen gassade och värde så gott när jag promenerade ut och det var många, många som tänkt samma tanke som mig det var en strid ström av bilar och människor på väg ut. Härlig syn för ögat tog lite bilder på vägen ut det kom så många fina bilar och ur dom strömmade skön rock´n roll.

 
 

 

Betalade entré och steg in mycket folk men framförallt mycket bilar hade redan anlänt när jag kom dit. Såg en gammal liten lastbil som jag tror var en gammal Ford. Såg en Cadillac en blå med så vackra linjer och design. Det blåste lite lätt men det samtidigt fläktade så gott från Vänern.

 
 

 

När jag betalade entrén fick jag även en röstkupong där jag då kunde rösta på bilarna. Såg en hel del gamla amerikanare. Träffade en hel del som jag kände. Tanken slog mig vilket fantastiskt arbete denna förening och klubb lagt ner för att göra detta arrangemang som fantastiskt lufter på kepsen till er alla. Det är många amerikanare men även en hel del europeiska bilar samt veteranbilar på plats. Även mopeder och en och annan motorcykel finns på plats likaså epa traktorer.

 
 

 

En Dodge med matchade husvagn finns också på plats. Törs säga att här finns något för alla att beskåda och se. Nu kände jag mig riktigt nöjd med denna dag denna fina eftermiddag och alla fina bilar jag har fått kika på. Ett stort TACK till Nightcrusisers som år efter år arrangerar denna bilutställning och sedan crusingen ut i vår fina skärgård. Vi ses nästa år och till er alla gå gärna in på deras hemsida eller stöd klubben för det fina arbete de gör.

 

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: