En trevlig tur till Kyrksten och kika på fotboll med broder!

När man läser och ser namnet Kyrksten så får man tankar att detta är ett religiöst ställe men det är ett litet samhälle som faktiskt heter Kyrksten. Det ligger ett par mil från Kristinehamn och här huserar fotbollslaget Alkvetterns IK här har de sin hemmaarena som ligger så naturskönt. Laget FC Kristinehamn är så här långt obesegrade i denna division sju serie och laget är helt enkelt för bra för denna division men det ska spelas om det.

 
 

 

Efter att vi ätit hemma så kollade jag på datorn och såg att de spelade hemma frågade då broder som direkt ville hänga på. Stunden senare satt vi i bilen på väg mot Kyrksten. Denna fina väg upp mot Bjurtjärn som vi åkt så många gånger. Solen skev och gav denna eftermiddag all sin glans. Kom så fram svängde in och parkerade bilen. Nr vi kom fram till planen såg jag på andra sidan bänkar dit kan vi gå och sätta oss sade jag till min broder. På väg dit bakom målet så kom en boll som jag skulle vara snäll och hämta. Vänder om börjar gå då smäller det rakt i baken på mig får jag ett hårt skott ha, ha. Killen som sköt blev först ängslig men det gick bra ingen fara svarade jag. Slog oss ner på bänken och njöt i solen som trots allt värmde även om det blåste friska vindar.

 
 

 

Så tog matchen sin början oh det var lite trevande från bägge lagens sida inledningsvis. Men tillslut så tog FC Kristinehamn ledningen med 1-0 det höll sig ända tills Alkvettern kvitterade. Men denna match syntes att FC var det starkare laget och det sprang ifrån i målprotokollet till 1-4 och 1-4 innan de slutligen fastställde slutresultatet till 1-5 efter mål av deras suveräne målskytt Kenny Sandström som gjort över imponerande sextio mål. Sanningen är att detta laget FC Kristinehamn och denna spelaren Kenny Sandström är för bra för att spela i division sju. En kopp kaffe och en korv med bröd i pausen såklart blev det korven smakade mycket gott. V två bröder fick en mycket trivsam fin eftermiddag.

 
 

 

Fridens Mikael

 

 

 

Kommentera här: