En ny dikt

Skrev tidigt en morgon en ny dikt som jag blev väldigt näjd med. Vem dikten handlar om är en mycket väl bevarad hemlighet. Men det är en väldigt nära och fin vän till mig.
 

En vän för livet

 

Jag tänder ett ljus och tänker på dig min vän jag tänder ett ljus och minns alla fina minnen du givit mig. I dig jag fått en vän för livet en vän som alltid finns där när jag behöver det. Varje dag när jag vaknar vid min säng jag ser på kortet utav dig och längs min kind det rinner en tår. Jag känner glädje att jag i dig fått en vän så fin.

 

Jag sökte och fann jag sökte och vann din vänskap i livet. Du tog min hand i din och lät din hand smeka och torka bort tårarna som på mina kinder rinner för dig. Ensam var jag och utanför allt som var men ja fick i dig någon som såg mig som den jag var som ville vara min vän som ville bli en vän för livet. Vandrade bort för mig själv för att inte våga visa mig men du följde mina steg du släppte aldrig taget om mig för du ville inte lämna mig så här.

 

Vänder mig om igen för att se om du verkligen var kvar och där stod du som ett ljus på bordet som snart brinner ut. Dina ögon log i mörkret och jag fick känna hur det var att ha en vän för livet att ha en vän som alltid fanns där när jag behöver det. Vart jag än går så bär jag med mig bilden av dig bilden av ditt leende för här är du för alltid en vän för livet för mig.

 

Mikael Redman 2015-03-28
 
 

Kommentera här: