Sista fikan ute i vår fina skärgård känns riktigt vemodigt!

Sista fikan ja rubriken på detta blogg inlägg ljuger inte det är sista dagen Picassouddens café ute i år fina skärgård här i Kristinehamn har öppet sedan stänger man för gott. Tyvärr får jag säga med stort T för det har varit så förstklassigt fika och ett alltid så vänligt bemötande från Ann Britt som i imponerade tjugo år drivit cafét tillsammans med sin familj sin man och sina barn.  Nu går en epok i graven nu serveras sista mjukglassen nu brygger man sista kaffet. Många är de gånger som jag åkt bilen eller cyklat ja ibland gått ut till skärgården för att ta en fika där alltid med ett leende på läpparna. Sedan alla trevliga arrangemang de ordnat med där ute i skärgården vid Picassoudden. Ja mycket har såklart hänt under tjugo års tid som de drivit caféet. Jag gjorde mig klar hemma tog bilen och styrde ut för att ta en sista fika där och det var fler än jag som tänkt samma tanke.

 
 

Parkerade bilen och det var många som gjorde detsamma. Ja skärgården har blivit så konstig sedan de byggde om med alla väg gupp som ska vara i vägen tycker mest synd om bilen som får ta så mycket stryk. Kom in och beställde valde en smörgås nyttig ska man vara och en mjukglass. Kaffet det bjöd dom på denna sista dag. Betalade och gick ut och fann ett bord att sitta vid skönt att få en sittplats när det är så mycket folk. Satt där och njöt för fullt i solskenet och åt glassen sedan smörgåsen däremellan drack jag kaffet.

 
 

När jag så var klar gick jag ner mot Picassostatyn och vattnet för att fota lite bilder. Slog mig ner på en bänk satt där och njöt i solen kikade på båtarna som gled genom sundet. Det var en väldigt fin eftermiddag där jag satt.  Promenerade sedan sakta mot bilen och åkte vidare. Gjorde ett kort stopp till för att ta lite bilder vid vattnet. Så blev det dags att rulla hemåt efter en riktigt fin eftermiddag men dock lite vemodig ute i skärgården. Vill rikta ett stort TACK till Ann Britt och hennes familj och anställda för allt det goda ni haft genom alla dessa år för ett vänligt fint bemötande. Vi är många som kommer sakna dig / er ute i skärgården. Kom hem och gick igenom alla de bilder som jag fotat ja tänk vilken fin skärgård vi har och med den stora monumentskulptur längst ute på udden länge leve Picasso.

 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: