Foto tur med broder!

 

 
 

Vädret ute var magiskt vacker soligt ett par minusgrader strålande solsken en dag som gjord för fotografering. Både jag och broder var lediga från våra jobb så jag ringde honom. Så fort jag uppdaterat bordtennisklubbens hemsida klart kan jag hämta dig så åker vi ut och fotograferar. Ja svarade han var med direkt. Jag jobbade vidare lade in all text och bilder på hemsidan det är så kul att pyssla med. När det så var klart borstade jag tänderna plockade ihop mina grejer och styrde hem för att hämta min broder. Vädret var så perfekt och vackert. Stannade till och fyllde luft i mitt ena däck sedan åkte vi iväg. Söderut bestämde vi oss för mot Revsand som skulle bli det första stoppet. Det är en camping med en fin badstrand. Där parkerade jag och vi tog en massa fina bilder där.

 
 

Jag var klar Markus likaså vi åker vidare. In i bilen starta motorn sedan rulla iväg mot Hults sommarhem som ligger så vackert och fint invid Vänerns strand. Jag fick kuta till utedasset sedan var jag med på banan igen. Så rogivande och vackert där vi strosade fram jag och broder med våra kameror. Tog så många bilder för det var så vackra vyer och ställen att föreviga på bild.

 
 

När vi kände oss nöjda så åkte vi vidare mot ett ställe som heter Baggerud känd för sin natur men också för dess klippor. Så vackert då jag rullade ner och parkerade bilen. Solen stod högt på en nästintill klarblå himmel. Tog en hel del fina bilder där och testade lite andra inställningar på min kamera med. Fick på så vis ett helt annat ljus i bilderna. Det enda som jag saknade var lite kaffe men man kan inte tänka och få med sig allt. Faktum var att jag hemma bryggt på kaffe men det såg så blekt och skumt ut.

 
 

Hittade ett perfekt ställe och läge därifrån kunde få riktigt fina bilder. Ställde upp mig själv så även jag fick chans att vara med på någon bild. Hämtade mitt stativ för jag och broder skulle göra en liten video hälsning som vi gör då och då. När det var gjort packade vi ihop och styrde vidare på vår lilla tur.

 
 

Ner nu till Visnum Kil som det heter på väg mot Medhamn. Det är så enormt vackra omgivningar och natur här där vi åkte runt med bilen. Stannade vid den gamla skolan och gick runt där och tog lite bilder. Solen började svänga om och långsamt gå ner så det gav ytterligare en fin dimension i bilderna vi tog. Vi tog de sista bilderna innan vi åkte in till Nybble och dess bar för att äta mat kebabtallrik som vara utsökt god helt fantastisk. Nu återstod bara att rulla milen hemåt nöjda med denna dag och foto tur var jag och broder.

 
 

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: