Mycket folk annandag jul Matz Rogers i Forshaga folkets hus!

 

Först ska jag säga att meningen var att Jenny Saléns skulle ha spelat i Forshaga folkets hus men de fick tyvärr ställa in då deras trumslagare hamnat på sjukhuset. Med ljus och lykta försökte de finna en trumslagare som denna kväll kunde vikariera med dom men när de inte fann någon fick det ställa in. Men för den skull blev INTE dansen inställd istället var det Sunne pôjkera i Matz Rogers som fick rycka ut och spela istället.

 
 

Jag var flad att åter se och träffa dessa grabbar. Fixade lite här hemma och tog mig en liten tur ner till stan för att lämna in tipset men hur det gick ska vi prata tyst om hihi. Åkte sedan hem och började förbereda mig för denna danskväll min vän Carina skulle också följa med på dansen liksom mor, far och min broder. In i duschen sedan på med kläderna valde en fin ljusrosa skjorta sedan en svart väst och till det en svart fluga det är ju i juletider nu. En sista koll allt var med så for jag iväg och hämtade min vän innan vi åkte hem till de andra.

 
 

Stunden senare satt vi alla i bilen på väg mot Forshaga. Glädjande stod där mycket bilar på parkeringen då vi kom fram detta bådar gott. Patrik ordningsvakten hälsade oss välkomna och i luckan satt Inge och tog emot entrén han hälsade oss också välkomna. Nu var vi på plats och nu skulle dansen ta sin början. Grabbarna kom ut en efter en de blev så glada av att se oss där. Dansfolket strömmade in i lokalen en applåd så tog Janne bakom trummorna micken och hälsade alla välkomna. Vi heter Matz Rogers kommer från Sunne vi ska spela upp till dans i afton och vi ska börja med två lugna låtar Låt en morgon vakna därefter Kärleken ska vinna. En, två, fyr så var det igång mycket folk från start det var en härlig syn.

 
 

Applåder efter första dansen det där gick ju bra vi ska öka på farten i nästa dans Har jag sagt till dig idag därefter Du har gjort min gråa värld till guld igen. Ulf Gullbrand hängde på sig saxen för att tuta i den. En dam dansade förbi och gjorde tummen upp många glada ansikten dansade förbi. Nu ska vi spela en riktig klassiker Ulf ska sjunga främling sedan kommer Håll mig. Jag bjöd upp min vän Carina till en dans så underbart dansa runt till en av mina absoluta favoritlåtar. Lucky lips och Kom stanna kvar nu gick det undan både på scenen och ute på dansgolvet. Nu var det dags för KG Kalle Örtlund att få briljera och visa vilken suverän gitarrist han är i en låt som heter Tomegrend 14 det gav mig rysningar i hela kroppen. Vilket gitarr spel lysande och efteråt var det som publiken inte ville sluta applådera. En stor lirare det där mäktigt är ordet. Lite sax i välkända Rosegarden nu blåste åter Roger och Ulf tillsammans som är ett så starkt kännemärke för Matz Rogers orkester.

 
 

Lite lugnt igen så ni får kramas manade Janne bakom trummorna till publiken Green, green grass of home följt av Somedays are dimonds somedays are stone. En herre höll ömt i sin fru där han dansade runt på dansgolvet. Åter dags att hänga på sig saxarna blåsa till i Lätta bubblor en riktigt fin låt dubbla saxar gör så mycket och är så starkt förknippat med dansband. Krama mig igen denna fina gamla Thorleifs låt kom och nu var det så dags för lite gammaldans innan pausen. Vi gick en trappa ner grabbarna in och fick tacos gott smakade det. Halvtimmen senare tog Janne micken ja då kära publik då var Matz Rogers åter på scen vi ska smyga igång det hela med Gå inte nu följt av Seeman. Sekunden senare var dansgolvet åter fullt av dansglada Värmlänningar och övriga. Så fint tutat i saxarna till publikens glädje.

 
 

Kan du hålla dom orden som du sagt kan du förtrolla mig sjöng Roger med sån övertygelse. All världens rosor innan det blev musik från Norge Ljus och värme sedan åter dags att ta fram saxarna i harbour lights. Det kom så många fina låtar under kvällens gång en två fyr Sången till livet sjöng Christina Lindberg den kom nu. Välkända toner en välkänd låt Nyanser. Detta var en mycket in danskväll med ett av de bästa dansbanden Matz Rogers. Livet det har varit gott mot mig jag har allt som man kan önska sig och det stämmer. En lördagskväll , Värmland och Forshaga. Cuba libre från Lasse Stefanz repa. Nu skulle jag få min favoritlåt deluxe En silverslant för dina tankar dessutom med dubbla saxar. Jag var i sjunde himlen och oj, oj, oj så stort så övermäktigt. Vilka lirare inte så konstigt att dessa grabbar gav mig 2014 års bästa danskväll. Kära, kära underbara publik det är dags för oss att spela upp till kvällens sista dans men vi vill tacka alla ni som kom hit och dansade. Tack till Inge och personalen. Min vän Carina var så enormt nöjd med denna kväll. Applåder från publiken Vår kärlek är som havet innan det blir Alla underbara stunder. Så lugnt gled dansparen fram så även jag fin, fin avslutning. Men publiken gav sig inte de ville ha mera vi ska ge er en snabbis Guitar boggie. Sedan var allt slut och över vi stannade kvar och snackade lite med grabbarna. Vilken kväll vilken underbar danskväll. Vi önskade alla där Gott Nytt År och tackade för denna säsong.

Fridens Mikael.

Kommentera här: