En fin, fin lördag med loppis besök o en go fika på stan!

Vaknade redan vid halv sex denna lördag med en sådan skön känsla i kroppen. Upp och hoppa tänkte jag så lätt ur sängen kom jag. Satte mig vid datorn och kollade runt lite som jag alltid gör läser lite nyheter och kollar av min Facebook sida. En skön perfekt start på denna lördag självklart också Ring så spelar vi med Lisa Syrén. Satte mig och skrev började kryssa i stryktipset alltid kul att göra ett eget system. Sedan vill man att de engelska lagen ska spela så som jag tippat men det är svårt. Man går på de givna lagen Chelsea , Manchester, Liverpool att de ska vinna sina matcher. Men ibland blir det skrällar som förstör hela mitt system. Något som också är kul är att jag anmält mig till gräsroten där jag varje gång jag tippar skänker en liten slant till Kristinehamns bordtennisförening. Självklart vill jag vinna en slant såklart med.

 
 

 

Bryggde på kaffe och fixade till frukost så skönt att sitta ner och koppla av och äta den i lugn och ro. Ringde sedan hem och snackade lite med min broder om att ta en tur till stan. Han skulle på ett loppis som Pingstkyrkan har så dit följde jag med efter att jag hämtat honom. När vi kom fram var där väldigt mycket folk som det alltid är varje lördag. Allt de säljer går till bistånd så de gör ett beundransvärt arbete samtidigt en god gärning. När vi steg in slogs jag av tanken var mycket grejer de har här att sälja. Vi fann direkt två stora korgar fulla med gamla kassettband mestadels dansband så där började vi gräva direkt. Tur hade vi och fann en massa band som vi dels inte hade men en del som vi även hade.

 
 

 

Slutligen blev det en hel kund korg full med kassetter. Fann även lite cd skivor så nu har jag lite att spisa och spela här hemma. Precis som jag inte skulle ha nog med kassetter och skivor men det får man aldrig för lite av. Kikade runt då jag var och är på jakt efter ett nytt bättre lite större soffbord. Men något sådant fann jag inte. Vi räknade ihop allt och betalade kände oss väldigt nöjda med allt som vi köpt.

 
 

 

Åkte sedan ner till stan för att tippa sedan var både jag och min broder fika sugna så vi gick till Bagerit Höghuset som det heter och fikade. Var väldigt mysigt gott och trevligt. Lyxade till det med ett danskt wienerbröd med choklad i mitten gott var det verkligen. Satt och snackade och bara kopplade av och njöt av denna stund tillsammans med min broder. När vi var klara styrde vi hemåt för att gå igenom allt vi fyndat denna dag en massa kassetter att gå igenom och lyssna på hade jag nu.

 
 

 

Fridens Mikael.

 

 

Kommentera här: