En foto tur och årets första dopp utomhus!

Tog mig ikväll en tur ut för att fotografera men mitt egentliga mål var att ta årets första dopp. Normalt sett har jag vid denna tidpunkt på året redan varit i vattnet ett par gånger men inte så i år förrän nu ikväll då. Bryggde på kaffe hemma gjorde mig några mackor som jag alltid tar med mig då jag åker ut för att fotografera. En sista koll programmerade in Allsång på Skansen med. Nu var jag redo att pysa iväg.

 
 

Svängde iväg till ett ställe som jag brukar åka till. Och där var redan folk men parkerade min bil och gick min egen väg. Har ett ställe som jag brukar gå till där jag får vara lite ifred. Slog mig ner och upptäckte att där var ganska mycket mygg så jag flyttade på mig en bit bort. Satt och drack en kopp kaffe då började den så smått dugg regna så jag bestämde mig för att åka vidare en bit bort. Kungens rastplats heter stället väldigt mysigt där var också där som jag skulle ta årets första dopp.

 
 

Började direkt med att byta och ta på mig badbyxorna så var jag redo att gå i vattnet. Lite tvekan men sedan bestämd gick jag rakt i vattnet. Det var inte jätte kallt men inte jätte varmt heller någonstans mitt emellan. Gick upp efter en liten stund hällde upp en kopp kaffe och tog fram mina smörgåsar. När jag satte mig ner för att äta kom så en miljon mygg emot mig ja det kändes så för att äta på min kropp. Men jag åt och drack upp. Gick sen vidare och fotade lite innan jag åkte hemåt. Nöjd över att ha tagit årets första dopp.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: