Solen sken Thor Görans spred och värmde vid fina Upperudslogen!

 

ÄNTLIGEN måste jag skriva med stora bokstäver så fick jag och min broder Markus en danskväll med fint väder och en danskväll helt utan regn. I ärlighetens namn har det den senaste tiden regnat ganska mycket då vi varit ute på dans det har säkert skrämt bort en del dansgäster som normalt annars åker ut på dans. Men denna lördag hade vi vädret med oss och det kändes mycket skönt och härligt på samma gång. Så jag var så glad när jag duschade hemma och klädde upp mig redo för dansen. Ja fint ska det vara såklart. De ljusa byxorna och en svart mönstrad kortärmad skjorta fick det bli fint ska det vara såklart. Min broder skulle såklart med på dansen så jag styrde iväg och tog ut pengar sedan hem och hämtade honom. Och styrde sedan iväg mot Upperudslogen. Väldigt vackert väder vilket gladde extra mycket och vägen var mycket fin. Gjorde ett kort stopp och tankade sedan var vi åter på väg.

 
 

Vi stannade till vid sjön en bit innan logen för att gör en liten videohälsning som jag och broder brukar göra. En dansbandsmusiker vid namn Mårten Nordström i Excess döpte oss till Bröderna Brothers. När detta var gjort tog två minuter och åtta sekunder körde vi vidare till logen. En hel del bilar stod där och en del husbilar och husvagnar. Betalade entrén och steg in nu var vi redo för Thor Görans. Stunden senare kom hela bandet och Agneta blev så glad av att se oss där. Kramar och lite snack. Grabbarna var laddade till tusen Peter gick ut på golvet och lyssnade av ljudet lite justeringar så var kvällen igång. Ikväll är det våran kväll och Kärlekens labyrint var första danserna ut denna kväll och publiken var med direkt på noterna.

 
 

Hej, hej allesammans och välkomna hit till fina Upperudslogen vi är tillbaka det har gått ett år sedan sist och vi har vädret med oss denna gång. Förra året regnade ju kvällen bort totalt för oss. Lite lugnare på nästa dans kommer här i form av Tårar från himlen och Ticket på to heaven men på svenska som Peter skrivit texten till då heter den Min väg genom livet. Lugnt gled de fram över dansgolvet och trivdes som fisken i vattnet. Agneta är så otroligt duktig där hon står och sjunger med en sådan värme i rösten och en utstrålning som smittar av sig. Världens lyckligaste tjej kan jag lätt skriva under på att hon är. Så härliga melodier och sådant gott sväng måste också lyfta fram Peter Grundström vilka fantastiska låtar och texter han komponerar. Stilarna var många ute på dansgolvet men på scenen var det densamma bugg och foxtrott. Så bra det låter om denna orkester de är så samspelta och duktiga tillsammans. Jackson är en go country doftande låt med gott sväng i. Det bjöds på många låtar från Thor Görans skivor och många låtar är signerade Peter Grundström en fantastisk låtskrivare. Christer Sjögren gjorde för ett par år sedan 2012 en soloskiva där fanns en låt vid namn Livet det har varit gott mot mig. En låt som blivit som omtyckt ute bland publiken med en text som säger så mycket. Den kom likaså en mycket fin låt En plats i mitt hjärta. Jag kikar på klockan vi ska ta en sista dans innan kvällens paus talade Peter om för publiken. Jag och broder gick ner och fikade och det smakade förträffligt gott. Vilket fika man får här i Upperudslogen det smakar så got finns en hel del att köpa här tog så klart kort på fikat.

 
 

Halvtimmen senare var både vi och orkestern Thor Görans redo för andra halvlek. Hej, hej och välkomna tillbaka nu ska vi börja med Solar öar vind och hav sedan kom en gammal skiv låt Judy åter slogs jag av tanken vilken mästare han är Peter Grundström att komponera skapa musik. Kära Kristina är en sådan låt väldigt bra med. Jag ska ge dej tusen rosor och nu gick det undan ganska snabbt överallt. Världens under heter nästa låt och dans den följs av All my loving. Det blandas friskt på scenen mellan lugna och snabba låtar. Nu är det så dags klockan är en liten bit över tolv på kvällen och Thor Görans ska bjuda på den låt så många väntat på Peter skrev den Streaplers spelade in den först på skiva fick en dunderhit med den. Till min kära heter låten som blev framröstad som den åttonde bästa låten i Svensktoppens historia. Så mjukt och fint inleder Peter ” Jag hittar inte orden för vad jag ser i dig men dom finns här i mitt hjärta dom finns där just för dig” Alla dansar förbi scenen och gör tummen upp många sjunger med i texten det värmer säkert Peters hjärta. Efteråt står alla och applåderar denna man tusen tack detta värmer säger han. Nu kommer en annan klassiker Små, små ord.

 
 

Kvällen rullar på Kär och galen kommer i en härlig fart följd av Ingen som du. Så fint allt låter ja när man har trevligt går klockan fort sägs det ju och så är fallet ikväll. Vi närmar oss slutet av denna fina danskväll. Peter tar till ord och tackar alla för en fantastisk fin kväll för det varma mottagandet. Jag har i många år jobbat nära och med Vikingarna så jag känner mig som en halv värmlänning. Tack till arrangören för allt gott och allt det fina. Vi ska avrunda med två lugna låtar Vill du bli min följd av livets vatten. Än en gång stort tack. Så börjar sista dansen sista tonen klingar ut och vi har fått oss en fantastisk fin kväll med så mycket härlig musik och dessutom säsongens bästa publiksiffra. Vi stannade kvar tog lite kort och tackade grabbarna och Agneta ordentligt. Lite prat med arrangören så satt vi sen i bilen på väg hemåt. TACK till alla för denna fina kväll. Nästa danskväll vid Upperudslogen blir 11:e juli då Jenny Saléns kommer dit.

Fridens Mikael.

Kommentera här: