Promenad genom stan!

 
 

Denna söndag har bjudit på ett strålande underbart vacker väder här i Kristinehamn. Och efter att jag varit i Brogårdshallen och fotat när division fem laget i bordtennisklubben spelat två matcher tog jag mig en riktigt skön långpromenad genom stan. Kameran var framme i högsta hugg och jag tog en massa fina bilder. Vädret var så underbart härligt om än lite blåsigt men jag tyckte det var skönt där jag gick. Glad av grabbarnas seger skulle det bli skönt att ge mig ut och fotografera.

 
 

Gick först till vår vackra kyrka Där löven på trädens grenar lyste upp hela marken så fint. Hösten är en årstid som jag personligen tycker väldigt mycket om att vara ute i och fotografera. Alla träd byter färg och när solen är framme färgar den himlen så fint. Och alla löven på trädens grenar blir så fina. Det finns mycket fint i min stad Kristinehamn att föreviga på bild.

 
 

Promenerade runt ner mot centrum stannade till längs vägen. Stadshotellet, gymnasiet och en massa gamla byggnader fick jag med på kort. Stannade till flera gånger och tanken slog mig vilken fin stad jag bor i. Började sakta gå mot bilen för nu småfrös jag lite och jag var nöjd med bilderna. Blev en kort tur upp till hembygdsgården för att där ta de sista bilderna för denna dag. Åkte sedan och köpte mig en pizza för nu var jag hungrig här.

 
 

Avslutade med en tur upp till vår fina hembygdsgård så fint att strosa runt där och fota bland porlande bäckar och fina höstlöv på träden. Helt enkelt en väldigt fin dag som jag är mer än nöjd med.

Fridens Mikael.

Kommentera här: