God Jul

Då så gott folk runt om i Sverige, Norden ja Världen vill jag få låna er uppmärksamhet i någon minut av era liv. Jag vill tillönska ALLA vänner och eventuella ovänner samt övriga en riktigt God Jul samt ett Gott Nytt år. Ett år har snart flugit förbi ja så känner man ibland. Låt nu julen bli en tid av gemenskap, värme, mys framför en öppen spis. Låt julen bli en tid till reflektion ett ord jag tycker mycket om.

Jag ser dagligen bilder runt om i världen på nyhetsflödet hur många människor lever i våld, krig och fattigdom där och då påminns jag av hur fint jag har det i mitt land. Att var dag få vakna i min säng känna värmen och få äta en bit mat var dag är det inte alla som får göra. Få dricka rent vatten få duscha och ha hela och rena kläder på min kropp.

Jag tar aldrig något för givet utan låter ödmjukheten styra mig. I mitt liv finns det en plats för alla att ge en hjälpande hand till den som behöver den. Att se bilder från krigets Aleppo är fasansfullt och hjärtskärande som någon skär med en kniv i mitt hjärta. Att se barnen få sina hem sin framtid sönderskjuten gör så ont. Jag önskar att vår värld, vårt samhälle ska bli lite mjukare att vi alla ska bli lite mer ödmjuka och hjälpa varandra. Julen är en fin högtid en tid då jag också tänker lite extra på de utsatta de svaga på det fina arbete Stadsmissionen lägger ner och gör.

Jul, jul strålande jul låt din stjärna få sprida ljus och mycket värme till alla och en var. Låt oss samlas släkt och vänner umgås och bara njuta av denna högtid tillsammans. Tack för jag fick låna er uppmärksamhet i någon minut av era liv. God Jul och massor av kramar till hela världen.

Fridens Mikael.

 

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Hej! Jag önskar dig och dina nära God Jul! Hoppas julhelgen blir så fin och avkopplande som alla drömmer om med omtanke om varandra, gemenskap, skratt och god mat! Mvh, Jan-Åke

Svar: Hej Jan - Åke!

Får önska dig detsamma. Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: