Varmt när fina Mats Bergmans bjöd upp vid Upperudslogen

 

De kom de sågs de segrade är ett ordspråk som varit med ett tag Det är ett ordspråk som passar in så fint på dansbandet Mats Bergmans. Det var åter lördag och åter en danskväll låg och väntade vid Sveriges vackraste dansloge Upperudslogen i Värmländska Molkom. Dit åker folk från när och fjärran för att dansa. De åker självklart för dansen , för naturen omgivningarna allt det goda fikat som Anette och hennes fina personal fixar med vid logen till dansgästerna och orkestrarna. Satt hemma och som vanligt klurade försökte få ihop ett stryktipssystem alltid lika knepigt var vecka. Blev sedan en tur ner på staden för att lämna in tipset sedan kika på kläder. Fann en jättefin snygg t-shirt den skulle bli perfekt ikväll då det är så varmt utomhus tänkte jag.

 
 

Åkte hem för att laga mat och sedan vila lite innan dansen skulle ta sin början. Men det fina var också att min fina vän Jessica och hennes mamma skulle komma hit till Kristinehamn för att följa med på dansen. De bor på Västkusten. Det var jag så glad för så skönt efter en rejäl portion Värmlandskorv och mos var jag så mätt att jag dåsade till i soffan. Sedan ringde min vän Jessica att de var på väg. Jag plockade ihop allt styrde hem till mor och far för att byta om snygga till och klä upp mig. Fint ska det vara sedan kom min vän vi snackade lite innan vi styrde iväg. Skönt att inte köra själv utan sitta bredvid och vara vägvisare ikväll. Det var så varmt och härligt där vi rullade fram på vägen sväng höger kör sedan rakt sväng vänster rakt och höger igen min vän körde så lugnt och bra.

 
 

Fram till logen kom vi och parkerade nu låg en fin danskväll framför oss med de bästa Mats Bergmans. Det stod en hel del husvagnar och husbilar på plats vilket bådade gott för kvällen. Bilarna kom och svängde in framför logen. Grabbarna blev så glada av att se oss där och att min vän också var med gladde de så mycket. Nu ska vi ha skoj och spela en sista koll allt var i sin ordning.  2 minuter kvar grabbarna var laddade och taggade för att köra igång denna danskväll.

 
 

En, två, fyr så körde det igång I just wanna dance with you sjöng Micke innan Kärlek i månljus och skugga tog vid. Snabbt fylldes dansgolvet  av glada människor. Klapp, klapp applåderna är kraftiga och starka från publiken till grabbarna. Magnus hälsade alla varmt välkomna till denna danskväll vi heter Mats Bergmans och vi spelar på bana 1 här i Molkom. Lite fart på detta så körde Varje steg du tar igång sedan sjöng Magnus Vem vet. Nu buggade alla min vän Jessica hon njöt för fullt. Kära publik sade Micke nu ska vi släppa fram Gullmar Om du stannar en stund ska han få bjuda på för er. Han sjöng med en fin stämma som gladde många själar. Jag vill andas samma luft som du kom på den.

 
 

Det var några år sedan Mats Bergmans släppte en ny skiva från den senaste bjöd de på Om du ger mig din hand. Jag bjöd upp min vän och vi dansade runt på golvet och Hade Det så trevligt och fint tillsammans. Jag vill bara va en gammal man är en låt som många dansband spelar. En fin stund kom när Gullmar sjöng Tusen bitar det lät väldigt fint och vackert. Nu ska vi bjuda på en gammal goding så körde de igång Dansens drottning vilken höjdare låt Tonix spelade denna och den är så himla bra den låten. Sedan kom det gammaldans innan pausen som var trevlig ett himla drag. Nu blev det fika dags. Så goda mackor hade Anette fixat åt oss och Mats Bergmans den kvinnan har ett hjärta av guld. Lite snack med grabbarna så var det så dags att spela igen de var väldigt glada över allt fint och gott som de fått. Nu ska vi spela din låt böjde sig Micke fram och sade till mig. Kära publik då var vi i Mats Bergmans tillbaka på scenen. Vi ska börja med en låt på begäran Främling därefter Drömmarnas man så var dansen åter igång. Många stod och sjöng med i Främling Så främling släck alla ljus och led mig nån stans för att vi tror på kärlek. Klapp, klapp, klapp vilka applåder ja nu märks det att vi är i Värmland vilken kväll utbrast Magnus. En fin låt bjöd de sen på Min väg genom livet en fin låt som heter Ticket to heaven på engelska. Sent omsider nu gled jag åter upp på dansgolvet med min fina vän Jessica. Så kul att se och träffa henne och hennes mamma det värmer hela mitt hjärta. Magnus tog ton och sjöng en go bugg låt vilken värme vi har här ikväll. Att stå här är som ett vackert vykort sade Micke med denna utsikt som vi har.

 
 



Blue eyes crying in the rain kom en fin country låt. Nu var vi frame vid slutet Magnus tog till orden och tackade alla som kommit denna fina kväll och dansat till Mats Bergmans. Vi ska ta lite semester nu men vi vill tacka Anette denna underbara arrangör för ett fint bemötande allt gott hon försett oss med.  Kungen av sommaren kommer först därefter Tänd ett ljus i fönstret. Stort tack från oss alla en, två så räknade Tobbe in. Så fint sjöng Micke efteråt stod alla och skanderade en gång till och klappade i händerna.  Vilken kväll wow jag är rörd sade Magnus vi älskar Värmland Dansens drottning kom en gång till men publiken gav sig inte att applådera så Guitar boggie kom med sedan var allt över.  Vi snackade lite med grabbarna innan vi styrde hemåt i natten alla var så glada min vän Jessica körde oss hem så lugnt och fint. Stort tack till ALLA. Kul med att träffa på Kjell och hans fru.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: