Midsommar

 


 

Tanken slog mig idag vad fort ett helt år går tyckte inte det var längesedan jag firade midsommar men det har redan gått ett år. Midsommar är för många att samla familj släkt och vänner klä en stång lite lekar med barnen. Midsommar är också färskpotatis , sill och den där lilla nubben vid sidan om. Nubbe som jag aldrig begripit mig på som jag aldrig heller tyckt om öl duger gott för mig. Vaknade i morse med en glad känsla i hela min kropp vårt duktiga fotbollslag Kristinehamns bästa IFK Ölme vann sin match borta mot Torsby IF och ligger två i serien på samma poäng som serieledande SK Sifhälla. Åt en god frukost en smörgås och en tallrik med yoghurt sedan blev det lite skrivande till min blogg kikade på nyhetsmorgon samtidigt.

 
 



Duschade och började så göra mig klar här på med finkläderna ljusa byxor och en röd fin skjorta. Hämtade broder sedan styrde vi mot bygdegården den ligger i kväggeshyttan nån mil norr om Kristinehamn. Där var redan mycket folk när vi kom fram och parkerade. Knallade sedan upp mot bygdegården vädret var med och var väldigt fint. Midsommarafton känns så högtidligt och fint på samma gång.

 
 

När vi kom fram var där full aktivitet det dansades för fullt kring midsommarstången små grodorna och så hoppandet. En dag och en herre satt och spelade. Köpte sedan fika och gud så gott att sitta ner med en kopp kaffe och bara njuta av vädret och stämningen. Träffade på lite folk som jag kände sedan rullade vi hemåt för att fixa lite inför kvällen då jag skulle hem till mina föräldrar och min bror för att grilla med dom.

 
 

Plockade ihop allt och även den nya DVD:n med Sven Ingvars, Sven Ingvars 60 år den kan jag varmt rekommendera. Cyklade sedan hemåt solen värmde så gott på en klarblå himmel. När jag kom hem var pappa i full färd med att grilla det såg riktigt gott ut köttet. In med grejerna och in med ölen i kylskåpet sedan var det skönt slå sig ner med familjen. Vi satt ute och åt och drack så fin kväll det var och väldigt skön på samma gång.

 
 

Gick sedan in för att kika på dvd:n Sven Ingvars 60 år. Sven Ingvars som hör till ett av våra mest älskade band och artister. Alla kan deras låtar de stora hitsen från sextiotalet. Tog en klunk öl och bara njöt för fullt av musiken. När vi sett hela så plockade jag ihop mina saker och började cykla hemåt nöjd och glad med denna midsommarafton. Dagen övergick till en ny dag när jag kom hem var det fortfarande ljust ute. Somnade gott i soffan sen och vaknade utvilad dagen efter.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: