Bilutställning i Kristinehamn

 

För tolfte året i rad anordnade föreningen Nightcrusiers sin bilträff ute på Mariebergsområdet i Kristinehamn. I år likt tidigare år lockade denna utställning flera hundra bilar från hela mellan Sverige. Det var fullsmockat med bilar, motorcyklar och mopeder. Det var allt från gamla veteranpärlor till moderna vrålåk. E senaste åren har detta evenemang bara växt och blivit större och större. Området ute på Marieberg här i Kristinehamn fylldes av bilar i olika storlekar, modeller och årgångar.

 
 

Det är ett evenemang jag försöker besöka varje år för att det är så trevligt bra arrangerat men också kul att titta på fina gamla bilar. Det roliga är också att antal besökare växt år efter år. Många barnfamiljer och övriga som har samma intresse kärlek till bilarna. Min bror och jag åkte ner dit och betalade entrén och steg in de fyllde på med fler bilar på området. Jag tog fram kameran och tog lite bilder såg en grön bil en amerikanare som blänkte så fint.

 
 
Ställde mig vid en mörkblå bil så min bror fick ta ett kort på mig där. Gick sedan vidare såg en del gamla mopeder som var riktigt fina. Bosse som kör buss här i stan hade sin moped där och den tog jag kort på. Det var så mycket fina bilar, mopeder, motorcyklar att beskåda och föreviga på bild. Vädret var också väldigt fint det höll sig lugnt och inget regn det kom.
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: