Ishockeymatch Nobellhallen BIK Karlskoga – Södertälje SK

 
 

Jag var bara fyllda tio år då jag fick upp ögonen och såg en ishockeyspelare som kom att bli min stora idol i livet.  När man är så pass ung så är det lätt att man byter favoritlag men det har jag aldrig haft en tanke på att göra.  Jag har alltid älskar Södertälje Sportklubb och så var det denna spelare som är anledningen till att just SSK blev mitt favoritlag. Namnet på spelaren är inte helt obekante Anders Eldebrink. En grabb en man som har fått en sån stor, stark betydelse i mitt liv. Södertälje sportklubb är det jag älskar allra mest i mitt liv förutom det vanliga familjen. Nu var det så åter dags för mig att åka och se mitt stora favoritlag spela match denna gång åter i Karlskoga och Nobellhallen.

 
 

Match mellan BIK Karlskoga och Södertälje Sportklubb. Direkt efter julmarknaden styrde jag mot Karlskoga vädret var lite gråmulet och det regnade. Men jag var lika glad för det för nu skulle jag se laget i mitt hjärta.  Visade upp min utskrivna biljett och allt stämde sade killen välkommen hit. Det var ett par supportrar till som letat sig hit ikväll. Klockan slog yra så matchen skulle ta sin början. Innan hade bandet Herr Anderssons kapell värmt upp publiken.

 
 

Domaren släppte pucken och matchen var igång. Lite trevande inledning så var det Södertälje efter 7:18 som tog ledningen med 1-0. BIK Karlskoga fortsatte att trumma på och tryckte in kvitteringspucken till 1-1. Det var Södertälje som åter tog ledningen med 1-2 det såg länge ut att bli slutresultatet. Men med endast 12 sekunder kvar kvitterade BIK Karlskoga till 2-2 och matchen gick till förlängning där BIK avgjorde med ett 3-2 mål. Detta var en jämn spännande match där SSK kanske skulle haft alla tre poängen men där ändå ett oavgjort resultat får ses så rättvist. Ganska nöjd styrde jag hemåt med min bil nöjd över att ta en poäng i en tuff och på förhand svår bortamatch.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: