En tur lite bilder en fotbollsmatch lite fler bilder i Väse

 
 

Brukar ganska ofta surfa in på sajten svenskfotboll och där kolla vilka matcher som spela idag i mitt landskap Värmland. Idag (Läs lördag) fanns en hel del alternativ så jag bestämde mig för att ta en tur till den lilla orten Väse. Deras fotbollslag IFK Väse huserar och spelar i division sju östra tyvärr har de under säsongen inte lyckats vina någon match. De har två oavgjorda matcher. Nu skulle de ställas mot och möra Nordmarks IF. Nordmark är med i toppen och slåss om en plats i sexan nästa säsong. Jag styrde iväg för att tippa innan och sedan rullade jag mot Väse.

 
 

När jag kom fram parkerade jag bilen och gick runt och tog lite bilder. Det tråkiga var att de åter lagt ner affären det är många som genom åren försökt hålla affären vid liv utan att lyckas. Gick och tog kort på det gamla stationshuset och vandrade sen mot pizzerian för att där äta en pizza.

 
 

Efter denna måltid var jag redo för att rulla fram till fotbollsplanen där matchen skulle spelas. Guståsvallen heter planen och ligger väldigt mysigt och fint. Solen värmde så gott och på träden målades upp i vackra färger. Så tog matchen sin början. Efter drygt tio minuters spel fick en spelare i Nordmark rött kort och blev utvisad.  Matchen började lite trevande från båda lagens sida. Men med en man mer på plan tog hemmalaget Väse ledningen med 1-0 en ledning man höll till halvtidspausen.

 
 

Mycket intressant jag gick in i klubbstugan för att köpa mig en kopp kaffe. Passade på att kika på alla vimplar som hängde där inne. Missade då domaren blåste igång andra halvleken som knappt han att börja innan gästande Nordmark kvitterade till 1-1 i matchen. I matchminut femtio gjorde gästerna 1-2 och minuten efter kom så även 1-3. Nordmark tog över spelet mer och mer och fortsatte trycka på mot Väses försvar och mål i matchminut 61 kom så 1-4. Det var spiken i kistan för Väse orkade inte resa sig efter detta mål. I matchminut åttio sju kom så sista målet 1-6 en övertygande seger för gästerna i Nordmark. Nu kommer sista omgången avgöra vilket lag som följer med IFK Kristinehamn upp till division sex.

 
 

Åkte sedan vidare efter matchen till Väses kyrka för att ta lite bilder där och vid hembygdsgården. En riktigt fin lyckad dag och eftermiddag som nu övergått i kväll blev det. Jag styrde sakta bilen hemåt nöjd efter denna eftermiddag och en mycket trevlig trivsam fotbollsmatch.

Fridens Mikael.

Kommentera här: