Foto tur till naturreservat

Söder om min stad Kristinehamn ligger ett mycket fint naturreservat vid namn Linsön dit åker jag gärna med min kamera. Det är så fina omgivningar att vandra runt i och fotografera. Vädret denna dag var alldeles strålande fint som gjord för en liten tur ut och fota.  Bryggde på kaffe hemma som jag alltid har med mig ut på mina äventyr och resor sedan ner med min fotoutrustning och lite vatten är alltid bra när man blir törstig.

 
 

Så styrde jag iväg och handlade lite med mig som jag skulle dels fika på men även äta fick bli enkelt kex till kaffet och korv med bröd till senare. När det var inhandlat så styrde jag vidare söder ut från Kristinehamn där jag bor.

 
 

Jag hade ett mål att åka ner till ett väldigt fint naturreservat och fota där. Gjorde lite små stopp på vägen dels för att fota men också för att få mig en bensträckare. Steg ur bilen gick runt med kameran i högsta hugg och tog en massa bilder vädret var perfekt.

 
 

Styrde vidare ner till en vacker fin kyrka som heter Visnums Kils kyrka där blev det också ett stopp och lite bilder tagna. En stund senare kom en hund och hoppade som en tok runt omkring mig en liten hund ska tilläggas. Ägaren stod vid trappan till ett hus och ropade på hunden som inte kom. Lite komiskt och roligt var det allt hunden störde inte mig. Satte mig i bilen och körde sista biten ner till Linsön där jag parkerade och plockade ur alla grejer jag skulle ha med mig.

 
 

Började sedan gå mot stugan som finns där en stuga som allmänheten får låna om det vill äta medhavd mat grilla eller rent av sova över. Jag slog mig ner utanför och tog mig en kopp kaffe så underbart att sitta ner höra fågelkvitter en klarblå himmel och bara njuta av solen som värmde så gott på mig. Satt där en bra stund och drack mitt kaffe åt kex och bra njöt.

 
 

Packade sedan ihop förberedde mig för en skön promenad i detta naturreservat med min kamera. Över stenar och stockar genom stigar vandrar jag framåt på min väg Stannade då och då för att ta bilder. En klunk vatten innan jag stannade för lite rast och vila. Skönt att slå sig ner vid ett bord en stund se på Kilsviken som det så fint heter. En fågel flög förbi mig och jag kastade till han en bit av kakan som han fångade i luften.  Gjorde en liten video blogg till min blogg innan jag vandrade vidare tillbaka för nu skulle jag göra upp en eld och grilla korv. Kom tillbaka till stugan och efter lite om och mycket men fick jag så en fin glöd så jag kunde grilla lite korv. Ett perfekt avslut på denna fina dag. Nu återstod att plocka ihop alla saker och allt skräp sedan rulla hemåt med bilen.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentarer:

1 Tony:

Härliga bilder!

Svar: Tack så mycket Tony! :)
Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: