Långfredag och massa snö

 
 

Fick mig en liten chock då jag vaknade på lågfredagens morgon och blickade ut. Där låg nämligen massa snö det hade under sent på kvällen och natten fullkomligt vräkt ner massa snö.  Det var väldigt fint när jag kikade ut jag tycker mycket om snö och vinter. Lätt att komma ur sängen gick det och en dusch sedan lite frukost och läsa lite nyheter på nätet innan jag styrde iväg med bilen.

 
 

Skulle ta en tur till kyrkogården till minneslunden och tända ett ljus för en vän som gick borta förra året. Det var en som jag arbetade med i 16 års tid och var hennes kontaktperson ville för henne tända ett ljus. Det snöade lite lätt då jag rullade fram längs vägen glad också för jag har inte hunnit byta till sommardäck än på min bil. Köpte ljus sedan åkte jag vidare.

 
 

Parkerade då jag kom fram till kyrkogården tog lite bilder innan jag promenerade till minneslunden. Väl där hade jag lite problem innan jag fick fyr på ljuset men fint blev det. Gjorde en liten film och tog lite bilder stod en stund och bara mindes allt det fina. Stod där en bra stund satte mig på huk för att se på ljusets låga som brann så fint.

 
 

Gick sedan vidare tog lite mer bilder innan jag gick till farmors och farbrors grav för att titta det var så fint där med. Jag saknar de båda så otroligt mycket de är med i minnet varje dag. De sista bilderna tog jag innan jag styrde hemåt nöjd med denna förmiddag.

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: